به گزارش همشهری آنلاین، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در گردهمایی معاونین پرورشی و فرهنگی ادارات کل آموزش و پرورش استان های کشور که با حضور معاون پرورشی و فرهنگی و ۳۲ تن از معاونین پرورشی و فرهنگی استان های کشور، از صبح یکشنبه در تهران آغاز شد، با ابراز خرسندی از شرکت در این جمع گفت: خرسندم که در جمع شما حاضر می شوم، کسانی که در خط مقدم جنگ نرم و ادامه دهندگان راه شهیدان رجایی و باهنر هستند.
وزیر آموزش و پرورش فقدان فلسفه تربیتی مدون و مورد توافق خردمندان بعد از جنگ تحمیلی هشت ساله را باعث حرکت جامعه به سمت جریان های مختلف فکری برشمرد، افزود: باید چیستیها و چراییها را به دانش آموزان یاد دهیم؛ جریانات مختلف باعث می شود دانش آموزان از زیست بوم صحیح خود بیرون بیایند، بنابراین ما باید کارهایی برای جلوگیری از این امر انجام دهیم.
نوری بیان کرد: کارنامه یک دانش آموز باید براساس ساحتهای تربیتی سند تحول بنیادین باشد نه کنکور و سوابق صرفا آموزشی و تحصیلی. سوابق تحصیلی یک بعد از یک ساحت علمی است. سند اسلامی شدن دانشگاه و سند علوم انسانی را باید جلوی خود بگذاریم و به پیش برویم؛ باید به دنبال تحول بنیادین در تمام کارها باشیم.
وزیر آموزش و پرورش خطاب به معاونان پرورشی و فرهنگی استانها گفت: از اولیا در انجام کارها و برنامهها حُسن استفاده را ببرید. همچنین باید افرادی خیرخواه و جهادی را در اجرای برنامهها داشته باشیم که نمایشی کار نکنند بلکه بنیادی کار کنند.
وی با تاکید بر اینکه رئیس جمهور توجه ویژهای به آموزش و پرورش و به ویژه تربیت دارند که این موضوع بسیار مهم است، اضافه کرد: بچهها باید در اداره مدرسه و تدریس در کلاسهای درس نقش ایفا کنند. همچنین باید از ظرفیت گروههای جهادی استفاده شود؛ در این راستا ۵۳۰ گروه جهادی شناسایی شده است که ظرفیتهای خوبی برای پیشبرد اهداف ما در عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی دارند.
وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: به جوانان، بچهها و خانوادهها باید اعتماد کنیم چرا که ظرفیت بالایی دارند، این سیره نبوی است که حتی به افرادی که با ایشان دشمن بودهاند نیز مهرورزی میکردهاند، حال آنکه برخی دانش آموزان و خانوادههایی که طی هفتههای اخیر به دلایلی با ما همراه نبودهاند، دشمن ما نیستند و دل در گرو ساخت ایرانی قوی دارند.
وی همچنین گفت: موضوعی که برخی از عزیزان در این جلسه ذکر کردند از جمله کمبود امکانات و نیروی انسانی را قبول دارم و دولت برای مرتفع کردن این مشکلات تمام سعی خود را به کار بسته است اما معتقدم، نیروی پرورشی انقلابی هر جا باشد با وجود تمام کمبودها و چالشها میتواند امر مهم تربیت را پیش ببرد و تربیت نیز با توجه و همزبانی و همدلی با دانش آموزان محقق میشود.