همشهری آنلاین - سپیده بهکام: دادوستد ۳۷.۲ میلیون سهم نتیجه یک روز کاری دیگر در بورس تهران بود که ارزش سهام ردوبدل شده نیز بیش از ۸۳ میلیارد ریال در این روز برآورد شد.

بر این اساس در روز دوشنبه ۹ دی‌ماه شاخص کل قیمت سهام ۳۱ واحد دیگر به رکورد افت خود افزود و بر رقم ۸ هزار و ۷۲۷ واحد نشست.

شاخص بازار اول (شاخص عملکرد تالار اصلی) نیز ۳۲ واحد افت کرد تا به ۷ هزار و ۱۴۱ واحد برسد. شاخص بازار دوم (شاخص عملکرد تالار فرعی) اما با نزدیک به یک واحد افزایش به ۱۲ هزار و ۷۲۹ واحد نزدیک شد.

امروز توسعه شهری توس گستر، پرطرفدارترین سهم بورس بود و ۳۰۵ نفر اقدام به خرید بیش از ۳ میلیون سهم این شرکت به ارزش ۸.۴۶ میلیارد ریال کردند.

مپنا نیز امروز ۱۱۵ خریدار داشت و حجم تقاضا برای خرید سهام این شرکت ۳.۲ میلیون سهم به ارزش ۳.۴۲ میلیارد ریال برآورد شد.

از سوی دیگر در جدول عرضه باز هم سرمایه‌گذاری امید به علت حجم زیاد عرضه در صدر نشست و گل‌گهر و چادرملو به ترتیب دوم و سوم شدند.

طی مبادلات امروز بورس اوراق بهادار تهران، ۲۱.۷ سهم سرمایه‌گذاری امید به ارزش ۱۰۴.۶ میلیارد ریال به فروش گذاشته شد و ۸۰۸ دستور فروش برای ۴.۷ میلیون سهم گل‌گهر به ارزش ۷۳.۳ میلیارد ریال صادر شد.

همچنین در این روز یک هزار و ۱۲۶ نفر دستور فروش‌های مربوط به ۷.۴۴ سهم چادرملو به ارزش ۵۸.۱۶ میلیارد ریال را روی میز کارگزاری‌ها گذاشتند.[مفاهیم:کارگزار بورس]