اغتشاشات یکی دو هفته اخیر آن هم در محیط‌های دانشجویی و حتی برخی شهرها موجب خسارت‌های بسیاری به اعتبار دانشگاه‌ها و نیز جامعه شده است. در این شرایط بسیاری اعتقاد دارند که باید با گفت و گوی مستقیم با نسل‌های جوان‌تر و به خصوص دانشجویان راه را بر فعالیت‌های فرصت‌طلبانه اغتشاشگران بست.

به گزارش همشهری آنلاین، سید محسن دهنوی، ‏‏‏نماینده مردم تهران و عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در توئیت خود به دیدار با دانشجویان دانشگاه شریف اشاره کرد و نوشت: «دیروز در دانشگاه شریف، میهمان دانشجویان و اساتید بودم. پیش از ورود به سالن جلسه، با عده‌ای از دانشجویان که تحصن کرده بودند صحبت و دعوت کردم پشت تریبون حرف‌هایشان را بزنند. بر اساس بیش از دو دهه زندگی دانشگاهی من در دانشگاه، اعتقاد دارم فضاهای آکادمیک باید محل گفتگو باشد.»

سیدنظام الدین موسوی، دیگر نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، پردیس و اسلامشهر در مجلس که خود نیز سابقه کار رسانه‌ای دارد در توئیتر خود اینطور نوشت: «امروز همراه دو تن از همکاران نماینده به دانشگاه صنعتی شریف رفتیم. از ظهر تا هنگام غروب، در جلسات رسمی و غیررسمی، گفتگوهای مفصلی با طیف‌های مختلف دانشجویان داشتم. برغم تصویری باژگون و معوج که برخی تلاش می‌کنند از دانشجو بسازند، بنظرم هنوز هم مهم‌ترین عرصه گفتگو و اصلاح، دانشگاه است.»

مالک شریعتی، یکی دیگر از نمایندگان تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس نیز با انتشار هشتگ رقابت کارآمدی و قطعه‌ای از سرودخواندن دانشجویان دانشگاه شریف درباره ماندن و سفر نرفتن اینطور نوشت: «در این حد که شنیدم؛ آفرین! تا دوسه سال قبل دولت و مجلس مورد حمایت اینها در کشور حاکم بودند و بدعملی آنها باعث رویگردانی برخی مردم از آنها در انتخابات شد. حالا فعالیت کنند و برای کارآمدتر کردن حکمرانی و پیشرفت، ایده و برنامه خود را به مردم عرضه کنند و رای بیاورند.»

علیرضا عباسی، نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون کشاورزی مجلس هم بدون نام بردن از شخص خاصی در توئیتر خود به بانیان اغتشاشات اخیر اشاره کرد و نوشت: «به عنوان یکی از بانیان وضع موجود در جایگاه‌های، معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس سازمان صداوسیما، عضو شورای‌عالی فضای‌مجازی، امروز می‌بایست پاسخگوی ترک‌فعل‌های صورت گرفته که باعث این آشفتگی‌ها شده باشید نه مطالبه کننده! پ‌ن: مطمئن باشید از "گندم ری" و "خرمای بغداد"جا خواهید ماند.»

اما علی نیکزاد، نائب رئیس مجلس هم در توئیتر خود با انتشار تصویر حجله یکی از شهدای امنیت و اشاره به هشتگ مدافع حرم اینطور مرقوم کرد: «این حجله کنار خانه شهید عجمیان است. خانه را می‌بینید. این همان رانت و ثروتی است که می‌گویند این مدافعان امنیت نصیبشان شده؟ یاد شهدای مدافع حرم افتادم که می‌گفتند پول می‌گیرند تا از حرم دفاع کنند. چقدر مظلومید شما»

فاطمه قاسم‌پور، ‏نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس هم از مناظره خود با یکی از زنان اصلاح‌طلب خبر داد و در توئیتر اینطور نوشت: «دیروز در روزنامه اطلاعات، مناظره‌ای با خانم نژادبهرام داشتم. معتقدم آن‌چه امروز در عرصه زنان شاهدیم، محصول سیاست‌زده‌شدن این عرصه است. برای بهبود این وضعیت باید غبار سیاست‌زدگی از این عرصه کنار زده شود تا ماحصل آن بهبود وضعیت زنان باشد.»

اما سیدمصطفی میرسلیم، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی که هر ازگاهی با توئیت‌های خود خبرساز می‌شود در حساب کاربری خود اینطور نوشت: «هیچ قباحتی ننگین تر از هتاکی و پرده‌دری نیست ولو قلدران عالم حامی آن باشند. عدم تحقق کامل و مطلوب آرمان‌های بی‌نظیر انقلاب اسلامی و خباثت دشمنان و مفسدان، هنجارشکنان را جسور نکند و تجدیدنظرطلبان را به خیال خام نیندازد.»

کمال حسین پور، نماینده مردم شهرستان‌های پیرانشهر و سردشت نیز در توئیتی قابل تامل از تعمد برخی شرکت‌های دارویی در تامین نکردن داروهای مورد نیاز بیماران و به خصوص کودکان خبر داد و اینطور نوشت: «همزمان باخواب زمستانی وزارت بهداشت، شرکت‌های دارویی با گروکشی برخی اقلام دارویی به ویژه در حوزه کودکان و امتناع از تولید آنها، در پی ایجاد بحران در کشور وافزایش قیمت هستند. بازار داروی کشور به عنوان کالایی استراتژیک و حیاتی نباید این چنین آسیب‌پذیر باشد. سازمان غذا و دارو کجاست؟»

علی خضریان، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در یازدهمین دوره مجلس هم به بازدید میدانی خود از پروژه‌های شهرستان تربت حیدریه اشاره داشت و در توئیت خود نوشت: «به همراه جمعی از نمایندگان مجلس ضمن نظارت میدانی از شهرستان تربت حیدریه طی نشستی در فرمانداری این شهرستان پیرامون ۴۱ موضوع جنوب استان خراسان رضوی از قبیل بازسازی و تکمیل پروژه‌های مسکن، آبرسانی، طرح هادی، راه روستاها و تسهیلات به بیماران با تعیین زمانبندی تصمیم‌گیری شد.»

حجت‌الاسلام حسن شجاعی، نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس و نائب رئیس کمیسیون اصل نود هم با انتشار یکی از توئیت‌های پیشین خود درباره روند کند طرح ویژه سلطانیه و نیز به کاربردن راه و شهرسازی زنجان اینطور در حساب کاربری خود نوشت: «گفته بودم ظلم به مردم را تحمل نخواهم کرد. تشکر از آیت‌الله رئیسی و وزیر محترم که با دریافت گزارش واقعی به تشخیص دقیق و تصمیم درست رسیدند.»