شهردار تهران در رابطه با خطرهایی که پایتخت را تهدید می‌کند، گفت: موضوعات زلزله‌، طوفان، سیلاب و فرو نشست چهار مخاطره اصلی شهر هستند.

به گزارش همشهری آنلاین، علیرضا زاکانی شهردار تهران در آیین افتتاح و بهره برداری از دستاوردهای سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در دوازدهمین شنبه امید و افتخار اظهار کرد: خرسندیم که نوع افتتاح و اقدامی که امروز انجام می‌شود به صورت عمومی برای کل جامعه نفع و عایدی دارد و متعلق به همه شهر و شهروندان است. امروز بسته‌ای ارائه شد که در خصوص پیشگیری از بحران‌ها و اقدام بهنگام در ابتدای هر بحرانی موثر است.

شهردار تهران افزود: مدیریت مشارکتی نکته‌ای بود که در شروع  شورای ششم و مدیریت شهری به آن توجه کردیم تا ظرفیت‌ها را با مردم، نخبگان و اجزا و عناصر حکومتی و حاکمیتی به اشتراک بگذاریم و امور را مردمی سازی کنیم.

بخشی از صحبت‌های شهردار تهران را در ادامه بخوانید:

*موضوعات زلزله‌،  طوفان، سیلاب و فرو نشست چهار مخاطره اصلی هستند که در کنار آن سلسله موضوعاتی به واسطه بافت ناپایدار وجود دارد که از آن باید به عنوان فرصت استفاده کنیم و به سمت نوسازی شهر برویم و از این طریق ترافیک، آلودگی هوا و بد مسکنی و بی مسکنی را نیز با استفاده از آن حل کنیم.

*بسته دیگری که امروز رونمایی می‌شود در رابطه با گروه‌های دوام مسجد محور است. این کار، کار گسترده‌ای است که امکانی را ایجاد می کند که در مدارس و مساجد نوجوانان و جوانان ما آموزش ببینند و آن را به بدنه جامعه تسری بدهند تا شبکه ای را در جامعه داشته‌باشیم که آگاهی بخشی به خود و جامعه را تکلیف خود می داند و ما نیز وظیفه کمک و پشتیبانی به این گروه‌ها را داریم.

*در خصوص تیم های ارزیابی برای ساختمان های مهم و بلند مرتبه نیز با ۹ دستگاه که ۴ دستگاه آن خارج از شهرداری است همکاری خواهیم داشت تا غیر از آتش سوزی سایر مولفه‌های ایمنی بخش ساختمان‌ها چک شود و یک شناسنامه ایمنی برای آنها داشته باشیم تا آرامش را برای جامعه ایجاد کنیم.

منبع: خبرگزاری شهر