سید جعفر تشکری هاشمی در گفتگو با همشهری آنلاین، با بیان این مطلب افزود: « شورایشهر هیچ مصوبهای برای خرید اتوبوس کارکرده ندارد و هیچ توافقی هم در این زمینه با مدیران شهری نداشته است.»
او درباره ادعاهای مطرح شده درباره خرید اتوبوسهای جامجهانی از قطر هم اظهار بیاطلاعی کرد اما درباره واردات ۲۰۰ اتوبوس کارکرده از آلمان گفت: «گفته میشود ۵۰ دستگاه از این اتوبوسها وارد شده اما تا جایی که من اطلاع دارم، هیچ اتوبوس وارداتی کار کرده تا کنون شماره گذاری و وارد ناوگان نشده است.»
این عضو شورای اسلامی شهر تهران در عین حال گفت: «معتقدم تا وقتی سازنده و تولید کننده داخلی توان و ظرفیت تولید اتوبوس را در داخل کشور دارد، نگاه به محصولات دست دوم کشورهای دیگر منطقی به نظر نمیرسد.»
بازنگری طرحهای جامع ومحدوده طرح ترافیک
رئیس کمیسیون عمران وحملونقل شورایاسلامی شهر تهران درباره طرح جامع ترافیک و بازنگری محدوده طرح ترافیک پایتخت گفت: « در جلسه شورای عالی هماهنگی ترافیک کشور، بحث بازنگری طرح جامع، توسط شهرداری تهران مطرح شد. در این جلسه شهرداری ۹ ماه از شورای عالی زمان خواست که ضمن اعلام موافقت با آن، مقرر شد شهرداری در این زمینه اقدام کند.»
تشکری هاشمی افزود: « ما هم در پارلمان شهری پایتخت پیگیر هستیم که این مهم در کوتاهترین زمان ممکن به سرانجام برسد. ضمن اینکه شهرداری نیز اعلام کردهاست در زمان تعیین شده از سوی شورای عالی هماهنگی ترافیک کشورمطالعات لازم را انجام میدهد.»
عضو شورای شهر تهران درباره آخرین خبر از بازنگری محدوده طرح ترافیک هم گفت: «جلسات کارشناسی آن در حال انجام است، اما هنوز به نتیجه قطعی نرسیدهایم.»
ماجرای اتوبوسهای آلمانی و جامجهانی
با توجه به کمبود بیش از ۳۵۰۰ اتوبوس برای خدمت رسانی به پایتخت، هفته گذشته برخی رسانهها، خریداتوبوسهای جامجهانی قطر را پس از برگزاری این رویداد فوتبالی به عنوان یکی از گزینههای تامین بخشی از ناوگان اتوبوسرانی تهران مطرح کرده بودند. موضوعی که با واکنش سخنگوی شهردار تهران مواجه شدو عبدالمطهر محمدخانی با شاره به ادعای برخی رسانهها مبنی بر اینکه شهرداری میخواهد اتوبوس های دست دوم جام جهانی را خریداری کند، تاکید کرد: «شهرداری تهران اتوبوس دست دوم نمی خرد؛ بلکه از بخش خصوصی خرید خدمت می کند و ما نمیدانیم بخش خصوصی می خواهد اتوبوسهای جام جهانی یا اتوبوسهای آلمانی را خریداری کند.»
سید مجتبی شفیعی، مدیرعامل سازمان حمل ونقل و ترافیک شهردار تهران نیز پیشتر در گفتوگو با همشهریآنلاین با توضیح اینکه سه هزار و ۵۰۰ اتوبوس در ناوگان اتوبوسرانی تهران کم داریم، درباره واردات اتوبوسهای کارکرده خارجی گفته بود: «شرکتهای خصوصی اتوبوسرانی، لیست متنوعی از اتوبوسهای دست دوم را پیشنهاد دادند که یکی از آنها برای کشور آلمان بود. این اتوبوسها استانداردهای زیست محیطی لازم دارند و کیفیت آنها بهتر از اتوبوسهای فعلی خواهند بود. هر چقدر این شرکتها بتوانند اتوبوسهای باکیفیت وارد کنند ما هم استقبال میکنیم. در مرحله اول ۵۰ دستگاه از کشور آلمان وارد گمرک شده است که فرایندهای ترخیص آنها زمانبر است و به محض اینکه ترخیص شوند، وارد چرخه حمل و نقل و عمومی خواهد شد. ضمن اینکه به جز واردات اتوبوسهای دست دوم به دنبال خرید اتوبوسهای نو نیز هستیم که با همکاری وزارت کشور صورت خواهد گرفت.»