سامان فلاح بعد از خط‌خوردن از لیست نهایی تیم ملی، به روزهای بهتر در تیم ملی امیدوار است.

همشهری‌آنلاین - محمد زارعی

سامان فلاح، مدافع تیم پیکان که در چند اردوی تیم ملی حضور داشت، جایی در لیست اعزامی به جام‌جهانی ندارد. او خط خوردنش را اتفاقی عادی می‌داند و می‌گوید همین که در اردوها بوده، برایش رضایت‌بخش است. فلاح مدعی است که می‌تواند دوباره پیراهن تیم ملی را بپوشد.

*بعضی از رسانه‌ها روزهای قبل خبر خط‌خوردن تو و میلاد سرلک را از لیست تیم ملی داده بودند. چطور خبردار شده بودند؟

احتمالا خبر صحت داشته که اعلام کرده‌اند. من صحبت خاصی ندارم.
 
*به‌عنوان بازیکن جوان، اردوهای تیم ملی را چطور دیدی؟

تجربه فوق‌العاده‌ای بود. امیدوارم در این مدت که در اردوی تیم ملی بودم، توانسته باشم کمکی کنم.

*حسرت نمی‌خوری که چرا خط خوردی و به جام‌جهانی نرفتی؟

نظر آقای کی‌روش بود و کاملا محترم است. عیبی ندارد، برای من تا همین‌جا هم رضایت‌بخش بود. ۴، ۵ ماه بعد از جام‌جهانی، جام ملت‌ها برگزار می‌شود، تلاش می‌کنم که در لیگ بدرخشم و بتوانم به این مسابقات اعزام شوم. البته سرمربی تیم برای خودش اولویت‌هایی دارد و باز هم تصمیم‌گیرنده آخر اوست.

*در دفاع وسط، پستی که تو بازی می‌کنی، بازیکنان نامداری وجود دارند، رقابت با آنها سخت است؟

بله، همگی بازیکنان اسم و رسم‌داری هستند و کار برای رقابت سخت است. با این حال من با تمام وجود تلاش می‌کنم تا در اردوهای بعدی باشم و به‌راحتی کنار نمی‌کشم.

*در این مدت که با کی‌روش کار کردی مهم‌ترین نکته‌ای که از او یاد گرفتی، چه بود؟

نکات مهم و ریزی را می‌گفتند؛ نکاتی که خیلی به درد می‌خوردند. من و بازیکنان جوانی که در این اردو بودیم، خیلی چیزها از او یاد گرفتیم.

*از بین بازیکنان فعلی تیم ملی کسی هست که الگوی تو باشد؟

الگوی خاصی نداشتم اما وقتی در رده نوجوانان و جوانان بودم، بازی بعضی از بازیکنان هم‌پستی‌ام را که الان هم در تیم ملی هستند، به دقت تماشا می‌کردم؛ مثلا بازی‌های مرتضی پورعلی‌گنجی را می‌دیدم.

*به‌نظرت تیم ملی می‌تواند در جام‌جهانی از گروهش صعود کند؟

ما تیم قوی‌ای داریم و از کادرفنی گرفته تا بازیکنان همه کیفیت بالایی دارند. رسیدن به این مهم دور از دسترس نیست. با تدبیر کادرفنی و تلاش بازیکنان می‌توانیم برای نخستین‌بار در تاریخ، از مرحله گروهی صعود کنیم.

*همگروهی‌های ایران را چطور می‌بینی؟

انگلیس، ولز و آمریکا تیم‌های خیلی خوبی هستند و کار اصلا برای تیم ملی آسان نیست ولی باید با تمام وجود تلاش شود تا درنهایت نتایجی به‌دست بیاید که دل مردم شاد شود. این از همه‌چیز مهم‌تر است.

منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها