همشهری آنلاین: رئیس‌جمهوری ساختن همه جای ایران با سرعت و منتشر کردن پیام دوستی، عدالت و خداپرستی در جهان را مهمترین ماموریت‌های ملت ایران در زمان حاضر برشمرد و تصریح کرد: معتمدین نقشی مهم و تاثیر گذار در ایجاد همدلی، ساختن کشور و افزایش شور و نشاط دارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری اسلامی ایران دکتر محمود احمدی‌نژاد پنج‌شنبه شب (12دی) در دیدار معتمدین استان سیستان و بلوچستان با بیان این که از نگاه اسلام عرصه های مختلف جامعه باید از سوی مردم اداره شود، اظهار داشت: بهترین سازماندهی برای کمک کردن مردم به اداره کشور سازماندهی مردمی با حضور معتمدین است.

رئیس جمهوری با اشاره به این که ملت ایران در طول تاریخ به یک ملت باتجربه و توانمند و صیقل یافته تبدیل شده است گفت: امروز ملت ایران می تواند رسالت های پیامبر عزیز اسلام (ص) مبنی بر دعوت به خداپرستی، عدالت، پاکی و صداقت را دنبال و در جهان نهادینه کند.

دکتر احمدی نژاد با بیان اینکه نظام های مبتنی بر پایه های دروغین در جهان در حال فروریختن است ، تاکید کرد: با اضمحلال فرهنگ مادی و سرمایه داری، عدالت ، پاکی و خداپرستی باید جایگزین شود و امروز همه دنیا ملت ایران را پرچمدار خداپرستی ، عدالت و پاکی می دانند.

رییس جمهور ملت ایران را یک خانواده و گلستان بزرگ معرفی و خاطر نشان کرد : امروز در ایران اسلامی همه عزیز هستند و روحیه برادری و همدلی به عنوان زمینه ساز برقراری آرامش در جامعه موج می زند.

دکتر احمدی نژاد با بیان اینکه بالاترین عزت و شرف برای یک مومن خدمت کردن به دیگران است ، گفت : امروز همه آحاد و اقشار ملت ایران دست در دست همدیگر در راستای پیشرفت و ساختن ایران اسلامی گام بر می دارند.

رییس جمهور ریشه مشکلات بشر در دوران کنونی را بت پرستی و عدالت گریزی برخی قدرتمندان از جمله سران آمریکا و رژیم صهیونیستی دانست و تاکید کرد : اگر عدالت در جهان بود به محض ورود بوش به عراق دست قدرتمند عدالت پای بوش را قلم می کرد و یک میلیون انسان کشته نمی شدند ؛ رژیم صهیونیستی هم گرگ صفتی نمی کرد و زن ها و کودکان از طریق زمین و هوا و دریا کشته نمی شدند.

دکتر احمدی نژاد خاطر نشان کرد : امروز بشریت به آموزه های پیامبر اسلام مبنی بر خداپرستی و عدالت و دوستی بیش از گذشته نیاز دارد.

رییس جمهور در پایان سخنان خود اظهار داشت : ملت ایران همواره قدر شناس مرزبانان نجیب و غیور خود در استان سیستان و بلوچستان خواهد بود.

پیش از سخنان رییس جمهور شماری از معتمدان استان سیستان و بلوچستان در سخنانی با قدردانی از تلاش های دولت نهم در توجه به همه مناطق کشور به ویژه مناطق محروم تاکید کردند : مردم سیستان و بلوچستان آماده اند هم پای دولت نهم در راستای تسریع در پیشرفت و عمران و آبادانی استان خود تلاش و فعالیت شبانه روزی داشته باشند.