همشهری آنلاین: جمع کثیری از مردم تهران جمعه (13دی) با تجمع در میدان فلسطین اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی در نوار غزه را محکوم کردند.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام ذوالنور، قائم مقام نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این راهپیمایی که پس از اقامه نماز جمعه از محل برگزاری نماز تا میدان فلسطین ادامه داشت در هفتمین روز از حملات رژیم صهیونیستی به غزه در اعتراض به کشتار مردم بی‌دفاع نوار غزه گفت: آنچه در سال‌های اخیر در عراق، افغانستان، لبنان و امروز در غزه در حال اتفاق است، تصدیق این جمله؛ "کل یوم عاشورا و کل الارض کربلا" است.

وی گفت:‌ حسین (ع) در تاریخ فقط یک شخص نبود، امروز دست استکبار جهانی از آستین صهیونیست بین‌المللی بیرون آمده و هر روز صحنه‌ای از جنایت و ظلم را می‌آفریند. وی گفت: نهضت حسین (ع) هنوز زنده است.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در سپاه ادامه داد: حکام و سران خون‌خوار و اهل ریا و تزویر عرب، امروز در اجلاس نیویورک در کنار حکام استکبار و صهیونیست قرار می‌گیرند و جام شراب به هم می‌زنند و به دور از چشم مسلمان‌ها و در حالی که مردم مظلوم فلسطین زیر چنگ صهیونیست‌ها گرفتارند با یکدیگر خوش و بش و توافق می‌کنند.


ذوالنور ادامه داد: این فاجعه اولین و‌آخرین آن در جهان اسلام نیست ما در جنگ 33 روزه شاهد بودیم که حزب‌الله چگونه اسرائیل از خاک لبنان بیرون کرد، اما ظاهرا این رژیم خون‌خوار درس عبرت نگرفته است.

وی گفت: در عین حال ما نمی‌توانیم فراموش کنیم که در نبرد 33 روزه چگونه سران عرب با نفت مسلمانان سوخت 130 هواپیمای جنگی اسرائیل را علیه حزب‌الله تامین کردند.

وی ادامه داد: امروز به غیر از منطقه‌ای که دولت خودگردان در اختیار دارد تمام فلسطین در اختیار اسرائیل است. تاریخ چگونه می‌تواند این سیاهی پرونده‌ سران خودفروخته عرب و به خصوص مصر را پاک کند؟ انورسادات اولین کسی بود که این رژیم خون‌خوار را به رسمیت شناخت و حالا حسنی نامبارک همان مسیر را ادامه می‌دهد.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با بیان اینکه امروز در نقاط مختلف دنیا حرکت‌های انقلابی محصول انقلاب اسلامی است، مردمی که 70 سال تحت ستم در سرزمین بوسنی و هرزگوین بودند امروز کشوری به نام بوسنی و هرزگوین را در قلب سرزمین کفر ایجاد کردند که محصول انقلاب اسلامی است. همچنین استکبار در عراق و افغانستان به همین دلیل به گل نشسته است و اگر حزب‌الله در نبرد 33 روزه پرونده اسرائیل را می‌بندد محصول انقلاب امام خمینی (ره) است. اگر امروز حماس ایستاده است به معنای پیروزی است و در مقابل سفر وزیر خارجه اسرائیل به فرانسه یعنی شکست و عقب‌نشینی است.

وی با تاکید بر اینکه مردم ایران در مکتب امام حسین (ع) درس‌آموزی می‌کنند، گفت: از روزی که بحران غزه شده مردم ایران به عنوان ام‌القرای کشورهای اسلامی، خشم و انزجار خود را استکبار جهانی اعلام کرده است.

وی گفت: محصول این مقاومت بیداری جهان اسلام خواهد بود که حکام عرب از آن درس نگرفتند و به امید خدا نصر و پیروزی نزدیک است و مقاومت و همبستگی ملت‌های مسلمان پیروزی را رقم خواهد زد.

راهپیمایان تهرانی در طور مسیر راهپیمایی که از دانشگاه تهران به سوی میدان فلسطین انجام شد شعار می‌دادند:

لا الا اله الله، محمد رسول الله،

توپ و تانک، بمباران دیگر اثر ندارد از قدرت حزب‌الله صهیون خبر ندارد،

از قدرت هنیه صهیون خبر ندارد،

از قدرت لبنان صهیون خبر ندارد،

از قدرت غزه صهیون خبر ندارد،

از قدرت حزب‌الله صهیون خبر ندارد،

ملت ما بیدار است، از اسراییل بیزار است،

ملت ما بیدار است از حسنی هم بیزار است،

ملت ما بیدار است از مبارک هم بیزار است،

ملت ما بیدار است از ملک هم بیزار است،

ملت ما بیدار است از سازش‌کار بیزار است،

ملت ما بیدار است از منافق بیزار است، از اروپا بیزار است، از شورا( امنیت) بیزار است. از اوباما بیزار است،

ملت ما با غزه همراه است، ملت ما با سیدحسن همراه است

اسماعیل هنیه خدا نگهدار تو، بمیرد بمیرد دشمن خون‌خوار تو

سید حسن نصرالله خدانگهدار تو، بمیرد بمیرد دشمن خون‌خوار تو

مسلمان غزه خدانگهدار تو، بمیرد بمیرد دشمن خون‌خوار تو

اعراب اسرائیلی ننگ به نیرنگ‌تان، خون فلسطینیان می‌چکد از چنگ‌تان

ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند، ما آمدیم به صحنه صهیون ذلیل بماند

لعنت و ننگ و نفرین بر دشمن فلسطین

بوش خیانت می‌کند، عرب حمایت می‌کند، حسنی حمایت می‌کند، بوش جنایت می‌کند، غرب حمایت می‌کند

ای ملک شراب‌خوار، مرگ به نیرنگ تو، خون مردم غزه می‌چکد از چنگ تو

حسنی نامبارک، مسلمانی کجا رفت؟

حسنی مرگ به نیرنگ تو خون مردم غزه می‌چکد از جنگ تو

غزه غرق خون است، اسرائیل سرنگون است

ملک(عبدالله ) سرنگون است، مبارک سرنگون است.

همچنین در حمایت از سیدحسن نصرالله شعارهایی سر دادند:

سید حسن نصرالله ماشاءالله ماشاءالله

خار چشم اسرائیل ماشاءالله ماشاءالله

خار چشم آمریکا ماشاءالله ماشاءالله

ای سرباز روح الله ماشاءالله ماشاءالله

رهبر اعراب ما ماشاءالله ماشاءالله

تظاهرکنندگان در ادامه مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا سر داده و خواهان اتحاد امت مسلمان در برابر جنایت رژیم صهیونیستی شدند . آنها فریاد برآوردند:

حسین حسین شعار ماست، شهادت افتخار ماست.

بر امت مسلمان باشد ندای غزه، ای امت مسلمان با وحدت و اتحاد بهر نجات غزه برخیز، دشمن ما بداند ، حامی غزه ما که مردم غزه با خصم در ستیزیم، ما در مسیر عزت جامه به خون بپوشیم، چو مردمان غزه همواره می‌خروشیم، ‌ای غزه دلاور فصل رهایی توست، باعث عزت تو عزم خدایی تو، الموت یا اسراییل الموت یا آمریکا ، ای رهبر آزاده آماده‌ایم آماده، مسلمان بپاخیز بشکن حصار غزه، یا ایها المسلمون اتحود اتحددو، برای دفن شهدا مهدی بیا مهدی بیا، غزه شده کربلا مهدی بیا مهدی بیا، هیهات من‌الذله ، نه سازش نه تسلیم نبرد با صهیونیسم.

در این تظاهرات نمازگزاران همچنین تصاویری از امام خمینی (ره)، مقام معظم رهبری، پرچم‌های فلسطین، ایران، حزب‌الله و پرچم لا الا اله الله، محمد رسول‌الله در دست داشتند. علاوه بر آن پلاکاردهایی در دست داشتند که بر روی آن نوشته شده بود: غزه در خون و آتش

آنها همچنین سخنانی از رهنمودهای مقام معظم رهبری در دست داشتند از جمله آنکه:

اسرائیلی‌ها پشت‌شان به حمایت بی‌منطق آمریکا گرم است، لذا دارند این همه جنایت می‌کنند.

در ادامه‌ این تظاهرات تعدادی از طلاب حوزه‌های علمیه، کفن‌پوشان در صف جلویی تجمع‌کنندگان قرار گرفتند و در ادامه‌ی مراسم با در دست گرفتن ماکت یک کودک فلسطینی آغشته‌ به خون شعار مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا سر دادند.

هم‌چنین در مسیر راهپیمایی صندوق‌های کمک به مردم غزه به دریافت کمک‌های مردمی برای مردم بی ‌دفاع فلسطین می‌پرداختند.

در پایان این مراسم که از سوی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شده بود، بیانیه تظاهرات ضد صهیونیستی نمازگزاران جمعه‌ی سراسر کشور در حمایت از مردم مظلوم غزه قرائت شد. همچنین پس از آن یکی از مداحان اهل بیت در وصف امام حسین (ع) و همزمانی دهه‌ی اول عاشورا با جنایات اسرائیل در غزه و به خاک و خون کشیدن مردم مظلوم فلسطین نوحه‌سرایی کرد.

متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

« در ایام و لیالی حزن‌انگیزی که جهان اسلام در سوگ سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و هفتاد و دو تن از یاران عاشورایی او و نیز در اندوه جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی و شهادت مظلومانه‌ی زنان و کودکان و مردم بی‌دفاع غزه اشک می‌ریزد، موج انزجار و خشم بین‌المللی از صهیونیست‌های وحشی و حامیان منفور آنان و مقاومت مقدس و مقابله حیرت‌انگیز حماس و فلسطینیان شجاع در برابر رژیم جعلی اسراییل، ناقوس مرگ را برای سران تل‌آویو به صدا درآورده است.

در شرایطی که مقاومت هفت روزه مردم غزه و مجاهدان فلسطینی، رژیم صهیونیستی را در دستیابی به اهداف شوم و شیطانی‌اش مایوس کرده است و تحرک در جبهه‌ مقاومت اسلامی، صهیونیست‌ها را آماج موشک‌های حماس قرار داده است، تداوم سکوت مرگبار مجامع بین‌المللی مدعی حقوق بشر و برخی سران مرتجع و سازشکار کشورهای عربی که در افکار عمومی جهانیان، در جرم و جنایت و خلق وضعیت اسفبار برای مردم غزه، شریک آشکار و همراه این دژخیمان هستند، بسیار شگفت‌انگیز و غیرقابل باور است.

روند تحولات و صحنه رویارویی مردم بی‌دفاع غزه و مقاومت اسلامی فلسطین در برابر جنایتکاران صهیونیست به گونه‌ای است که در یک سو بهت و حیرت و کابوس ترس از شکست، تجاوزگران صهیونیست را سردرگم کرده است و در سوی دیگر امید و اراده و ایستادگی و شجاعت، حماس و فلسطین را در آستانه‌ی پیروزی و غلبه بر دشمن قرار داده است.

امروز، روز سرنوشت است. روزی است که آینده فلسطین و قدس در لحظه لحظه مقاومت و پایداری مردم غزه رقم خواهد خورد.

امروز،‌ غزه عرصه‌ دفاع از اسلام و پیروان آیین پیامبر اعظم (ص) است. امروز،‌ غزه نماد غیرت، شرف و بیداری مسلمانان است. امروز روزی است که می‌تواند آینه‌ی تمام نمای شکل‌گیری جبهه متحد جهان اسلام باشد.

امروز، ائتلاف مردم جهان بر محور دفاع از مظلومیت فلسطین و مردم غزه شکل گرفته است و دیر یا زود شعله‌های خشم و نفرت آنان، رژیم ظلم و جنایت و حامیان غربی و عربی آن را در برخواهد گرفت. دوران سکوت و چشم بستن بر حقایق و واقعیات تلخ و ناگوار جاری بر عالم، به ویژه آن چه که اینک در سرزمین مقاوم غزه می‌گذرد، گذشته است و در این صحنه‌ی تاریخی، فرصت‌سوزی و سیاست‌بازی از سوی هر مرجع و سازمانی، خیانت به آرمان‌های بشری است؛ دفاع مقدسی که در برابر رژیم صهیونیستی آغاز شده است، از قلب و روح آزادی‌خواهان و حق‌طلبان در سراسر عالم انرژی می‌گیرد.

در چنین لحظات سرنوشت‌ساز، مجامع منطقه‌‌ای و جهانی و سران کشورهای اسلامی و عربی، با تاسی به خواست و اراده ملت خود، بایستی تصمیم قاطع و جدی خود را بگیرند و با تشکیل جبهه واحد ضدصهیونیستی، تمامی ظرفیت و توانمندی‌های خود را برای شکستن محاصره مردم مقاوم و مظلوم غزه و بازگشایی گذرگاه‌ها، به ویژه گذرگاه رفح و گسیل امکانات و تجهیزات اولیه مورد نیاز مقاومت مردم غزه و حماس، نظیر غذا و دارو، هر چه سریع‌تر فرجام ننگین و خفت‌بار رژیم جنایت پیشه صهیونیستی را رقم زنند.

ابتکار عمل در دست عاشوراییان زمان و فرزندان مقاومت اسلامی فلسطین است. بار دیگر کابوس شکست جنگ 33 روزه با حزب‌الله لبنان برای رژیم جعلی اسرائیل زنده شده است، پیکر نحیف و زبون رژیم غاصب و اشغالگر قدس به احتضار نشسته است و ضربات مهلک و سنگین انتفاضه، ادامه‌ی حیات را از این غده‌ی سرطانی در سرزمین‌های اشغالی سلب نموده است و دور نیست زمانی که نابودی و محو این رژیم جنایتکار و آزادی و پیروزی کامل مقاومت اسلامی فلسطین، خبر اول رسانه‌های جهان شود.

بی‌تردید تا آن زمان، ملت مسلمان و انقلابی ایران اسلامی در صفوف مقدم جبهه حمایت از آرمان قدس و ملت مظلوم فلسطین خواهد بود و در این راه با پیروی از فرامین بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، حضرت امام عظیم‌الشان و منویات و فرامین ولی‌امر مسلمین‌، رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (مدظله العالی)، به تکلیف خود عمل کرده و هیچ‌گونه کوتاهی را برازنده خود ندانسته و با راهبرد جهاد و شهادت، هم‌چنان در میدان دفاع مقدس حماس و انتفاضه فلسطین در کنار آن خواهد بود.»

برچسب‌ها