به گزارش همشهری آنلاین، سردار سیدتیمور حسینی اظهار کرد: اهمیت حفظ جان انسانها، نسبت به هر موضوع دیگری در جهان، مقدمتر و قابل توجهتر است، اآیا با وجود همه موضوعات مختلفی که در دنیای پیرامون ما وجود دارد میتوانیم موضوعی با ارزشتر از جان انسانها پیدا کنیم، آیا در مقایسه بین حمایت از تولید داخلی و حفظ جان انسانها، میتوان اولویت و اهمیت را به حمایت از تولید داخلی داد؟
وی با اشاره به اینکه هر کاری که در جهان در دست انجام است، برای حفظ جان انسانها و ارتقای کیفیت زندگی بشریت است و ما نمیتوانیم به بهانه حمایت از تولید داخلی، نسبت به جان آدمها بیتفاوت باشیم اظهار کرد: سخنگوی خودروسازان بر اساس کدام تفکر و منطق و با چه دیدگاهی، بدون هیچ ملاحظهای، صحبتهایی میکند که از هیچ پشتوانه تخصصی و کارشناسی بهره مند نیست.
سردار حسینی گفت: اگر پلیس ایران، از کیفیت تولیدات خودروسازان انتقاد نکند، پلیس از کره مریخ بیاید و بگوید کیفیت خودروهای شما ضعیف است و به وسیله آنها، جان انسانها را به خطر انداختهاید؟!
جانشین رییس پلیس راهور فراجا یاداور شد: بخش قابل ملاحظه ای از ترافیک این روزهای تهران و دیگر کلانشهرهای کشور نیز به واسطه نابسامانی و مشکلات مبتلابه این حوزه است، اگر لایحهای که در مورد اسقاط خودروهای فرسوده از سوی دولت به مجلس ارائه شده به تصویب برسد، میتوانیم آن را آخرین میخی بدانیم که بر تابوت اسقاط خودروها زده میشود.
سردار حسینی با تأکید بر اینکه اگر اسقاط خودروها تعطیل شود، وضعیت نگرانکنندهتری را در صنعت خودرو، ایمنی خودروها و جان انسانها شاهد خواهیم بود، افزود: تصویب لایحه پلاک شدن یک خودرو به ازای اسقاط هر چهار خودروی فرسوده در مجلس، حرکتی رو به جلو و اقدامی امیدوارکننده است که اگر پلیس ورود نکرده بود و پافشاری و پیگیریهای لازم را نداشت، امروز چنین نتیجهای را شاهد نبودیم.
وی در خصوص سهم تقصیر خودروهای ایرانی نسبت به خودروهای خارجی در میزان تصادفات با اعلام اینکه در وقوع حوادث با علتهای مستقیم، غیر مستقیم و تسهیلگر مواجه هستیم، عنوان کرد: اساساً یکی از کارکردهای مهم در خودروهای استاندارد و ایمن اجتناب و جلوگیری از قرار گرفتن راننده در شرایط عدم فرار است که میتواند هنگام مواجه شدن راننده با خطر جلوی وقوع حادثه را بگیرد.
سردار حسینی با تأکید بر اینکه همانطور که در گذشته نیز به عنوان یک کارشناس بارها اعلام کردهام، اگر تمامی خودروهای داخلی را با خودروهای روز و استاندارد دنیا جابهجا کنیم، شاهد کاهش بیش از ۶۰ درصدی میزان تصادفات و تعداد جانباختگان و مصدومان خواهیم بود، گفت: اگر بخواهیم به این موضوع خوش بینانه نگاه کنیم، حداقل ۵۰ درصد از تصادفات کشور، مربوط به نقص فنی خودروهای داخلی است.
وی با اعلام اینکه خودروها دو نقش مهم را ایفاء میکنند، افزود: یکی نقش "پیشا وقوعی" است که میتواند از بروز تصادفات جلوگیری کند و دیگری نقش "پسا وقوعی" است که در صورت بروز تصادف با امکانات و تجهیزات خودرو از جان راننده و سرنشینان محافظت میکند در صورتی که خودروهای داخلی از هیچیک از این دو قابلیت برخوردار نیستند.