گروه ورزشی: بارسلونا سال 2009 را در حالی شروع می‌کند که با برتری 10 امتیازی‌اش در صدر جدول، راه زیادی از مسیر قهرمانی را طی کرده است.

این تیم بعد از تعطیلی دوهفته‌ای، امشب در اولین بازی‌اش در سال جدید میزبان مایورکا، تیم هفدهم جدول است و به نظر نمی‌رسد که کار سختی برای پیروزی داشته باشد. غایب بزرگ بارسا در این بازی مسی است. گواردیولا به ستاره آرژانتینی‌اش مرخصی طولانی‌تری داده تا فرصت کافی برای استراحت و دیدن اقوامش داشته باشد و قرار است یکشنبه به تیم بپیوندد.

اتوئو اما با اقدامی عجیب از مرخصی اضافه‌اش صرف نظر کرد و روز سه‌شنبه به تمرینات بازگشت. بدین ترتیب اتوئو که با 15 گل زده در 17 بازی، بهترین گلزن این فصل لالیگا محسوب می‌شود، به احتمال زیاد در ترکیب اصلی خواهد بود.

آندرس اینی‌یستا هافبک ملی‌پوش بارسا هم پس از 8 هفته غیبت آماده بازی است. او به سایت بارسلونا می‌گوید که بی‌صبرانه منتظر بازگشت به میدان است: «هیچ وقت چنین مدت طولانی به خاطر مصدومیت بیرون نمانده بودم و حالا شوق زیادی برای بازگشت به زمین دارم. شما معمولا از بیرون ماندن زجر می‌کشید، ولی من با توجه به فوتبال فوق‌العاده‌ای که بازی می‌کردیم، لذت بردم. ما در بازی‌های زیادی پیروز شدیم و نمی‌شود موقعیتی بهتر از این را تصور کرد.»

مایورکا که مصدومان زیادی دارد، برای فرار از منطقه خطر به دنبال خرید بازیکنان جدید است. با این وجود گرگوریو مانزانو سرمربی این تیم نسبت به این بازی کاملا ناامید نیست و می‌گوید: «تیم من ضعیف‌تر از بارسلونا است، ولی نه آنقدر که فکر می‌کنید.»

والنسیا – آتلتیکومادرید

در بازی دوم امشب، والنسیا و آتلتیکو که هردو 30 امتیازی و به ترتیب در رده‌های سوم و چهارم هستند، نبرد حساسی در ورزشگاه مستایا دارند. با توجه به فاصله زیاد بارسا، شانس قهرمانی این دو تیم بسیار ناچیز است، ولی آنها رقابت فشرده‌ای برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان دارند. خبر خوب برای خاویر آگیره، سرمربی آتلتیکو آماده شدن ماکسی رودریگز، کاپیتان و سرجیو آگرو، گلزن تیم است. حضور این دو بازیکن آرژانتینی در این بازی حساس می‌تواند سرنوشت‌ساز باشد.

اما والنسیا که 11 امتیاز با صدرنشین فاصله دارد و نمی‌خواهد از بارسلونا و سویا فاصله بگیرد، به پیروزی در این بازی فکر می‌کند. رنان بریتو، دروازه‌بان برزیلی والنسیا می‌گوید: «می‌خواهیم برنده شویم تا به رده دوم برگردیم و همین طور فاصله‌مان با بارسا را کمتر کنیم.

می‌خواهیم خوب بازی کنیم تا مستایا به یک دژ تسخیرناپذیر تبدیل شود. با توجه به حمایت هواداران‌مان می‌توانیم نمایش بزرگی داشته باشیم.» با این وجود رنان اعتراف می‌کند که خط حمله آتلتیکومادرید تهدید بزرگی به شمار می‌رود: «لیگ اسپانیا با مهاجمان بزرگش شناخته می‌شود و آتلتیکو مادرید قطعا چنین بازیکنانی دارد.

ولی ما هم بازیکنان بزرگی داریم و آنها باید نگران داوید ویا و خوان ماتا باشند.» رنان اضافه می‌کند که به دلیل بازی‌های حساس بعدی، تمرینات والنسیا از روز اول سال شروع شده: «ما باید تمرینات را از روز اول سال شروع می‌کردیم چراکه دو بازی حساس در پیش داریم. باید روحیه حرفه‌ای بالایی داشته باشیم تا بتوانیم شرایط بدنی‌مان را حفظ کنیم.»