امشب و از ساعت ۲۲:۳۰ به وقت تهران آلمان و اسپانیا دومین بازی مرحله گروهی را مقابل هم برگزار خواهند کرد.

به گزارش همشهری آنلاین، دو تیم شرایط و رویکرد بسیار متفاوتی در بازی امشب دارند. اسپانیا با ۷ گل کاستاریکا را درهم کوبیده و با خیالی راحت به مصاف آلمان خواهد آمد. شاید حتی در اندیشه‌های لوئیس انریکه یک تساوی هم کارساز باشد و نیازی به آب و آتش زدن نباشد؛ اگرچه بسیار بعید است که او تیمش را با این تفکر به زمین بفرستد.

از سوی دیگر هانسی فیلیک مانده و تیمی که به این راحتی‌ها بالانس نمی‌شود. بازیکنان پراشتباه و بی‌انگیزه و پست‌های کلیدی که در اختیار مردانی قرار دارد که حتی می‌توان گفت در زمره فوتبالیست‌های درجه ۲ اروپا محسوب می‌شوند.

شکست ۲ بر یک مقابل ژاپن در بازی نخست، ضربه مهلکی بود بر پیکره این سازمان‌دهی بیمار که پس از قهرمانی در جام جهانی ۲۰۱۴، هرگز در حد و اندازه یک مدعی ظاهر نشد.

به هر روی فوتبال است و هر اتفاقی ممکن است در آن رخ دهد، اما آلمان حتی با پیروزی بر اسپانیا هم ممکن است کارش به اما و اگرهایی کشیده شود.

شاید بتوان گفت که بهترین نتیجه برای ژرمن‌ها، برتری یا دست کم تساوی کاستاریکا مقابل ژاپن باشد!

آلمان و اسپانیا پیش از این ۲۵ بار مقابل هم بازی کرده‌اند که ۹ برد برای آلمان و ۸ پیروزی برای اسپانیا در آن به ثبت رسیده است. ۸ بازی دو تیم نیز به تساوی انجامیده است.

آخرین پیروزی اسپانیا که سنگین‌ترین شکست آلمان نیز در بازی‌های رو در رو نیز محسوب می‌شود، برتری ۶ بر صفر در تاریخ ۱۷ نوامبر ۲۰۲۰ بوده است. آخرین برد آلمان مقابل اسپانیا نیز به بازی ۸ سال پیش‌شان برمی‌گردد که دی‌مانشافت در یک بازی دوستانه با یک گل به برتری رسید.

این پنجمین رویارویی دو تیم در تاریخ جام جهانی هم محسوب می‌شود. در ۴ بازی قبلی، آلمان ۲ برد و اسپانیا هم یک برد را به دست آورده‌اند و یک مسابقه نیز با تساوی به پایان رسیده است.

دیدار دو تیم در ورزشگاه البیت و با قضاوت دنی ماکلی از هلند برگزار خواهد شد.