همشهری آنلاین: سازمان پایانه‌های مسافربری به منظور تبدیل پایانه‌ها به نقاطی آرام و ایمن برای مسافران اقدامات خدماتی و رفاهی خود را افزایش می‌دهد.

به گزارش روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، ولی آذروش مدیرعامل سازمان پایانه ها گفت: ارائه خدمات مطلوب کیفی و کمی به شهروندان از مرحله تهیه بلیط و ورود به پایانه تا مرحله خروج از پایانه به سمت مقصد در دستور کار سازمان پایانه‌ها قرار دارد و سعی داریم با کاهش اضطراب‌ها و دلواپسی‌های موجود در پایانه‌ها، احساس آرامش و امنیت را در مسافران افزایش دهیم.

وی در اختیار گذاردن ویلچر به معلولان و جانبازان عزیز را از برنامه‌های جاری و راه‌اندازی آسانسور و پله برقی برای رفت و آمد این عزیران را از برنامه‌های آینده این سازمان برشمرد و افزود: اتصال پایانه‌ها به ایستگاه‌های مترو و اتوبوس از طریق زیرگذرها از پایانه جنوب آغاز شده و این تونل‌های زیر زمینی علاوه بر کاستن از سفرهای درون شهری و کاهش ترافیک، افزایش آسایش و ایمنی مسافران را به دنبال دارند.

مدیر عامل سازمان پایانه‌ها نصب نقشه‌های راهنمای پایتخت برای آشنایی مسافرانی که با معابر شهری تهران آشنایی ندارند در پارک سوار بیهقی را از دیگر اقدامات این سازمان عنوان کرد و گفت: تابلوهای تبلیغاتی و تعاونی‌های مسافربری به منظور کاستن از اغتشاشات دیداری و آرامش خاطر مسافران در یافتن تعاونی مورد نظرشان ساماندهی خواهند شد.

آذروش با اشاره به این که ایجاد اتاق‌های مخصوص مادران و نوزادان جهت شیردهی مادران و تعویض پوشک نوزادان برای نخستین بار با هدف ایجاد فضایی آرام و مناسب از جمله برنامه‌های خدماتی این سازمان به شمار می‌آید، تصریح کرد: تقویت و تکمیل فضای سبز پایانه‌ها به منظور آرام‌سازی و تلطیف این مراکز را به صورت جدی دنبال می‌کنیم.

مدیرعامل سازمان پایانه‌ها با بیان این که عامل انسانی سهم 70 درصدی در تصادفات رانندگی دارد، اضافه کرد: در جهت تامین نیازهای اصلی رانندگان از طریق ایجاد فضای آرام و مطلوب برای استراحت رانندگان مطالعات گسترده‌ای انجام گرفته و به این منظور خوابگاه‌های مجهزی نیز در پایانه‌های جنوب و غرب برای استراحت رانندگان در فواصل زمانی دو سفر احداث شده و خوابگاه مشابهی نیز در پارک سوار بیهقی در دست ساخت است.

آذروش در پایان با تاکید بر اهمیت تامین بهداشت مسافران و ضرورت صرفه جویی در مصرف انرژی، از طریق تجهیز سرویس‌های بهداشتی پایانه‌ها و هوشمند‌سازی آن‌ها، خاطرنشان کرد: از جمله برنامه‌های آینده این سازمان احداث هتل‌های چند ستاره و ساخت مجموعه‌های ورزشی، تفریحی و فرهنگی در مجاورت پایانه‌ها برای استفاده رانندگان و پرسنل این مراکز و نیز مسافران پایانه هاست.