همشهری آنلاین - سپیده بهکام: ارزش معاملات بورس تهران، در روز یکشنبه ۲۲ دی‌ماه، ۴۰.۵ میلیارد ریال برآورد شد.

در این روز حجم معاملات بورس اوراق بهادار تهران ۱۷ میلیون سهم بود و در پایان، کار معاملات این روز با افت ۳۴ واحدی شاخص کل قیمت سهام به پایان رسید.

بر این اساس شاخص کل در نهایت به رقم ۸ هزار و ۵۴۲ واحد نزدیک شد و شاخص بازار اول (شاخص عملکرد تالار اصلی) و شاخص بازار دوم (شاخص عملکرد تالار فرعی) نیز با افت ۳۳ و ۱۴ واحد به کار خود پایان دادند.

بیشتر فعالان بازار سهام در این روز تقاضای خرید سهام توسعه شهری توس گستر را داشتند به طوری که یک هزار و ۱۶۶ دستور خرید برای ۱۱.۶ میلیون سهم این شرکت به ارزش ۳۷.۶۲ میلیارد ریال وارد سیستم‌های معاملاتی کارگزاری‌های بورس شد. [مفاهیم: کارگزار بورس]

حجم تقاضا برای سهام مپنا نیز امروز بیش از ۵ میلیون سهم به ارزش ۵.۷ میلیارد ریال بود و ملی صنایع مس با صدور ۱۱۱ دستور خرید برای ۱.۷۷ میلیون سهم به ارزش ۵.۲۶ میلیارد ریال سومین سهم پرطرفدار امروز بورس تهران لقب گرفت.

در سوی دیگر بازار ۲۱ میلیون سهم سرمایه‌گذاری امید به ارزش نزدیک به ۹۲ میلیارد ریال برای فروش عرضه شد و ۳۸۵ نفر هم اقدام به فروش ۱.۸ میلیون سهم گل‌گهر به ارزش ۲۴.۲۳ میلیارد ریال کردند.

چادرملو نیز به عنوان سومین شرکت جدول عرضه امروز یک هزار و ۴۶۶ فروشنده داشت که این افراد ۱.۴۳ میلیون سهم این شرکت به ارزش ۹.۳۵ میلیارد ریال را برای فروش عرضه کردند.