تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۸۵ - ۰۹:۴۵

نایب رییس فدراسیون فوتبال گفت: هیجده تیمی شدن لیگ فصل آینده قطعی شده است و با تصمیم فدراسیون فوتبال لیگ 87 - 86 با حضور 18 تیم برگزار خواهد شد.

به گزارش ایسنا سیدرضا افتخاری با اعلام این خبر اظهار کرد: پس از رای شعبه‌ی تجدید نظر دیوان عدالت اداری در خصوص شکایت باشگاه صنعت نفت از راه‌آهن تهران، فدراسیون فوتبال دنبال یک راهکار برای اجرایی کردن این رای بود.

افتخاری ادامه داد: فدراسیون فوتبال با نظر کلیه‌ی مسوولان قضایی و اجرایی فوتبال و در نشست مشترک با مسوولان باشگاه صنعت نفت تصمیم به 18 تیمی شدن لیگ فصل آینده گرفت تا بر این اساس حکم دیوان عدالت اداری اجرا شود.

نایب رییس فدراسیون فوتبال در مورد چگونگی صعود چهار تیم به جمع 14 تیم باقی مانده در پایان لیگ گفت: بر اساس روند طبیعی فوتبال طی سال‌های گذشته 2 تیم صعود کننده از لیگ دسته یک جای خود را به دو تیم سقوط کننده از لیگ برتر خواهند داد. تیم فوتبال صنعت نفت آبادان نیز مستقیم به لیگ برتر خواهد آمد.

افتخاری افزود: کمیته‌ی فنی فدراسیون فوتبال در مورد چگونگی صعود تیم چهارم به جمع تیم‌های لیگ برتری در حال بررسی است.

نایب رییس فدراسیون فوتبال همچنین پس از کنار کشیدن تیم فوتبال صنعت نفت آبادان از رقابت‌های لیگ دسته ی یک گفت: صنعت نفت با تصمیم فدراسیون فوتبال بازی نمی‌کند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد با 18 تیمی شدن لیگ برتر فصل آینده، فوتبال از سردرگمی موجود خارج شود