گروه ورزشی: پس از انتخاب عباس انصاری‌فرد به عنوان مدیرعامل جدید باشگاه پرسپولیس، گمانه‌زنی‌های مختلفی در خصوص تغییر کادر فنی و احتمال حضور یک مربی خارجی در این تیم مطرح می‌شود.

گویا مسئولان این باشگاه تصمیم‌ نهایی را برای تغییر سرمربی گرفته‌اند ولی تشخیص دادند تا قبل از جلسه هیات‌مدیره که امروز برگزار خواهد شد از انجام هرگونه اظهارنظر خودداری کنند. بحث حضور مربی خارجی در پرسپولیس در شرایطی مطرح شده که گفته می‌شود لوکا بوناچیچ سرمربی سابق النصر امارات که چند روز پیش برکنار شد شانس زیادی برای نشستن روی نیمکت سرخپوشان دارد.

 شایعه عجیب در خصوص فاتح تریم

موضوع عجیبی که فقط می‌توان آن را در حد یک شایعه دانست، به حضور فاتح تریم سرمربی فعلی تیم ملی ترکیه در پرسپولیس برمی‌گردد. بعضی از روزنامه‌ها از قول هدایتی نوشتند که او برای آوردن این مربی ترکیه‌ای 5 میلیارد تومان کنار گذاشته است ولی هدایتی در مصاحبه‌ای این شایعه را تکذیب کرد و گفت: «من اصلا این مربی را نمی‌شناسم.»

بحث حضور فاتح تریم در پرسپولیس به طرز مشکوکی مطرح شد این درحالی است که او سرمربی تیم ملی ترکیه و هدفش حضور در رقابت‌های جام‌جهانی است. از طرفی بحث مذاکره باشگاه پرسپولیس با برانکو، سنول گونش و افشین قطبی مطرح شده است ولی برانکو صراحتا اعلام کرده که حاضر نیست به ایران بیاید. از طرفی گونش هم یک گزینه رسانه‌ای است و احتمال بازگشت قطبی هم نزدیک به صفر است.

در شرایطی که از اسامی مختلفی برای نشستن روی نیمکت پرسپولیس نام برده می‌شود، مسئولان باشگاه بیشتر روی لوکا بوناچیچ نظر دارند. او در حال حاضر در کشورش کرواسی مشغول استراحت‌کردن است و اگر اتفاق خاصی نیفتد شاید طی چند روز آینده شاهد حضور این مربی در پرسپولیس باشیم.

هدایتی که در زمان انعقاد قرارداد باشگاه پرسپولیس با افشین قطبی، ماموریت یافته بود با این مربی مذاکره کند این بار هم از طرف هیات‌مدیره قرار است به صورت مستقیم با
 مدیر برنامه‌های لوکا صحبت کند و شاید بمب خبری این عضو هیات‌مدیره پرسپولیس که قبلا در مورد آن حرف زده بود حضور بوناچیچ در این تیم باشد.

هرچند گفته می‌شود اختلافاتی در روند مذاکرات وجود دارد و این موضوع فقط به مسائل مالی مربوط می‌شود. پرسپولیسی‌ها برای یک فصل و نیم مبلغی حدود 007 تا 008 میلیون تومان را به لوکا پیشنهاد دادند که البته اختلاف‌نظرهایی بین مسئولان باشگاه و بوناچیچ وجود دارد. از طرفی این مربی باید مبلغی از قراردادش با النصر را به مسئولان این باشگاه برگرداند و به همین دلیل مسائل مالی در عقد قرارداد با پرسپولیس برایش اهمیت دارد و این اصلی‌ترین موضوعی است که فعلا روند مذاکرات پرسپولیس با لوکا را به کندی پیش می‌برد.

 وضعیت مبهم عابدزاده و سعداوی

بحث حضور لوکا در پرسپولیس در شرایطی مطرح شده که این مربی رابطه خوبی با احمدرضا عابدزاده ندارد. این دو نفر زمانی که بوناچیچ در استقلال ‌اهواز مربیگری می‌کرد با یکدیگر درگیر شدند و به همین دلیل شایعه شده که حضور مربی کروات روی نیمکت پرسپولیس به احتمال فراوان پایان همکاری عابدزاده با این تیم را رقم خواهد زد. البته آخرین اخبار، حاکی از آن است که لوکا در صورت آمدن به پرسپولیس تصمیمی برای کنار گذاشتن مربی دروازه‌بان‌ها ندارد و رفتن عابدزاده بیشتر در حد شایعاتی است که در روزنامه‌ها مطرح می‌شود. در این بین وضعیت نعیم سعداوی هم مبهم است و شاید او هم کنار گذاشته شود چرا‌که لوکا برای انتخاب دستیارانش اختیار تام دارد.

در این میان وضعیت افشین پیروانی کمی متفاوت است. او پس از باخت ذوب‌آهن با صراحت اعلام کرد که پرسپولیس برای خارج شدن از این بحران احتیاج به آوردن یک مربی خارجی دارد و حتی گفته می‌شود که سرمربی فعلی این تیم قبول کرده که اگر بوناچیچ به پرسپولیس بیاید به عنوان دستیار در کنار او کار کند.

امروز، جلسه مهم هیات‌مدیره

قرار است اعضای هیات‌مدیره پرسپولیس امروز تشکیل جلسه دهند تا علاوه بر مراسم معارفه عباس انصاری‌فرد، بحث آوردن مربی خارجی هم به طور کامل مورد بررسی قرار گرفته و تصمیم نهایی گرفته شود. آخرین اخبار حاکی از آن است که پرسپولیسی‌ها بیشتر از همه گزینه‌ها، روی بوناچیچ نظر دارند و قرار است محور اصلی جلسه امروز در خصوص به خدمت گرفتن این مربی کروات باشد.

مجید فرخزادی، عضو هیات‌مدیره پرسپولیس هم خبر از مشخص‌شدن تکلیف کادر فنی پرسپولیس پس از جلسه امروز می‌دهد. او می‌گوید: «قرار است مسئولان باشگاه جلسه‌ای داشته باشند و افشین پیروانی هم حرف‌هایش را بزند. در حال حاضر نمی‌توانیم اظهارنظر قاطعی داشته باشیم و برای مشخص‌شدن تکلیف کادر فنی بهتر است که کمی صبر کنیم.»

فرخزادی در پاسخ به این سئوال که آیا حضور بوناچیچ در پرسپولیس قطعی شدن است، می‌گوید:‌ «باشگاه فعلا با هیچ یک از بازیکنان خارجی مذاکره نداشته و اگر قرار شد کادر فنی را تغییر بدهیم در این مورد اطلاعات لازم را در اختیار رسانه‌ها قرار خواهیم داد.»

از طرفی عباس انصاری‌فرد در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر سعی کرده که در خصوص احتمال تغییر کادر فنی با سیاست خاصی صحبت کند. گویا او حاضر نیست قبل از قطعی‌شدن مسائل چند روز اخیر، به طور شفاف صحبت کند.

مدیرعامل جدید پرسپولیس می‌گوید: «نمی‌خواهیم کادر فعلی را برکنار کنیم بلکه با تعامل با آنها این کادر را تقویت خواهیم کرد. بحث نبودن یا برکناری مربیان فعلی مطرح نیست و فقط می‌خواهیم کادر فنی را تقویت کنیم. تا آخر این هفته هم نقطه‌نظرات خود را بیان خواهیم کرد ولی هواداران مطمئن باشند که یک تصمیم اساسی را اتخاذ خواهیم کرد.»

 برد پرگل پرسپولیس

در شرایطی که پرسپولیس پس از تغییرات مدیریتی و نامشخص بودن وضعیت کادر فنی روزهای پرفراز و نشیبی را پشت‌سر می‌گذارد،  روز گذشته در یک دیدار تداکاتی مقابل تیم فراز قم قرار گرفت و به پیروزی پر گل 8 بر صفر دست پیدا کرد.

گل‌های پرسپولیس را ابراهیم توره (4 گل)، هادی نوروزی، علیرضا نیکبخت‌واحدی، حمید علی عسگر و رحمان رضایی به ثمر رساندند.

در این دیدار کریم باقری، ایوان پتروویچ و مازیار زارع غایب بودند و  علیرضا حقیقی و مهدی واعظی تمرینات ویژه‌ای را زیر نظر عابدزاده انجام دادند. محمد منصوری به دلیل مصدومیت تنها نظاره‌گر تمرین بود و دقایقی زیر نظر زرینه در زمین شماره 3 تمرین کرد.
علیرضا محمد بر خلاف دیدارهای رسمی پرسپولیس امروز در دفاع چپ امتحان شد. کادر فنی به او اعلام کرد برای بازی بعدی خود را برای حضور در این پست آماده کند.