تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۸۷ - ۰۹:۱۴

همشهری آنلاین: مسی بارسلونا را از توقف برابر اوساسونا نجات داد.

در هفته هجدهم رقابت‌های فوتبال دسته اول باشگاهی اسپانیا موسوم به لالیگا دو دیدار روز شنبه (21 دی) انجام شد که در یکی از آنها لاکرونیا با نتیجه 1 بر 3 مغلوب سویا شد و والنسیا نیز 3 بر 3 در مقابل ویارئال متوقف شد.

 اما در دیدارهای دیشب، آتلتیکو مادرید 2 بر 3 به آتلتیک بیلبائو باخت. رئال بتیس سویا 1 بر 2 از مالاگا شکست خورد. ریسینگ سانتاندر و رکراتیوو هوئلوا به تساوی 1 بر 1 رسیدند. اسپورتینگ خیخون 2 بر 1 از سد رئال وایادولید گذشت. مایورکا با سه گل مغلوب رئال مادریدی شد که با آمدن خوان ده‌راموس جان تازه‌ای گرفته است. نومانسیا با 2 گل بر ختافه غلبه کرد. اسپانیول و آلمریا 2 بر 2 مساوی کردند.

 در آخرین دیدار دیشب نیز، تیم اوساسونا میزبان بارسلونا بود. نیمه اول بازی با گل دقیقه 45 ساموئل اتوئو به نفع میهمان به پایان رسید. در نیمه دوم اما این تیم میزبان بود که توانست دوبار در دقایق 63 و 73 توسط فلانو و پاندیانی دروازه تیم پرآوازه و صدرنشین بارسا را باز کند. اما این گلها کافی نبود، چراکه بارسلونا بازهم در دقایق 80 و 85 توسط ژاوی و لیونل مسی گلزنی کرد تا زمین تیم انتهای جدولی اوساسونا را با پیروزی ترک کند. در این دیدار جواد نکونام از ابتدا برای اوساسونا بازی کرد و مسعود شجاعی از دقیقه 82 به جای پلاسیل وارد زمین شد.

 در پایان این هفته، بارسلونا با 47 امتیاز در صدر قرار دارد، رئال مادرید و سویا هر دو 35 امتیازی هستند و والنسیا با 34 امتیاز چهارم است.