تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۸۵ - ۰۸:۵۷

گروه ورزش: حضور سوم والیبال ایران در میدان جهانی کاملاً متفاوت با دو حضور قبلی است.

 این بار تیم ملی والیبال ایران به دلیل همزمانی تقریبی بازی‌های جهانی با بازی‌های آسیایی دوحه می‌خواهد از این بازی‌ها پلی برای موفقیت در دوحه بسازد. اینکه آیا والیبال استراتژی صحیحی برای حضور در این دو میدان با اهمیت و به خصوص بازی‌‌های آسیایی اندیشیده است باید چند هفته‌ای منتظر ماند.

 بسیاری را اعتقاد بر آن بود که والیبال باید  با تیم اصلی‌اش به دوحه می‌رفت و تیم دومش را راهی میدان جهانی می‌ساخت. دلیل این امر نیز کاملاً روشن است، چرا که آنها معتقدند شرایط بدنی اکثریت ملی‌پوشان فعلی ما به دلیل سن بالا کشش حضور در دو میدان دشوار جهانی و آسیایی را ندارد.

بازی با تیم‌های قدرتمندی چون آمریکا، چک، ونزوئلا، ایتالیا و بلغارستان شوخی‌بردار نیست، هر کدام از این حریفان با توجه به فشردگی بازی‌ها می‌توانند توان و انرژی تیم‌ها را قبل از رویارویی با مدعیان اصلی در بازی‌های آسیایی غلبه سازند.

 البته رقبای اصلی ما در بازی‌های آسیایی نیز مثل کره‌جنوبی، ژاپن وچین اگر با ترکیب اصلی در مسابقات جهانی حضور یابند درست وضعیتی مشابه با تیم ایران پیدا خواهند کرد و باید دید آنان چه تدبیری برای دستیابی به موفقیت در بازی‌های دوحه داشته‌اند.


در دوره قبلی بازی‌های آسیایی در بوسان کره میزبان بازی‌های آسیایی را بر حضور در مسابقات جهانی بوئنس‌آیرس ترجیح داد و به مدال طلا رسید. برعکس چین و ژاپن با تیم اول خود راهی رقابت‌های جهانی شدند و تیم دوم خود را در بازی‌های آسیایی شرکت دارند. تیم ایران نایب قهرمان بازی‌های آسیایی دوره پیش به دلیل عدم حضور در مسابقات جهانی دغدغه امروز و حضور توأمان در دو میدان را نداشت.

نتیجه آن شد که با وجود تدارک ناچیز و نداشتن بازی‌های تدارکاتی با کمترین صدمه پس از 44سال دوباره موفق شد به مدال نقره بازی‌های آسیایی دست پیدا کند. اما امروز توقع از والیبال تا به آن اندازه بالا رفته است که مسئولان کمیته ملی المپیک و سازمان تربیت بدنی در میان ورزش‌های گروهی عازم دوحه فقط از فوتبال و والیبال انتظار مدال دارند.


برنامه بازی‌های تیم ایران به وقت تهران
جمعه 26 آبان ماه: ایران- جمهوری چک ساعت 30/10 صبح
شنبه 27 آبان ماه: ایران- ونزوئلا ساعت 30/8 صبح
یک‌شنبه 28 آبان ماه: ایران- ایتالیا ساعت 30/13 بعدازظهر
دوشنبه روز استراحت تیم‌ها
سه‌شنبه 30 آبان ماه: ایران- بلغارستان ساعت 30/8 صبح
چهارشنبه اول آذرماه: ایران- آمریکا ساعت 30/10 صبح