شعار هواداران تیم ملی عربستان پس از پیروزی برابر آرژانتین در جام جهانی ۲۰۲۲، به شهرتی جهانی رسید.

به گزارش همشهری آنلاین، هواداران تیم ملی عربستان پس از پیروزی ۲-۱ برابر آرژانتین در دور اول مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۲۲، در سکوهای ورزشگاه لوسیل، شعار «میسی وینو... کسرنا عینه - مسی کجاست؟ چشم او را کور کردیم.» سر دادند.

پس از این مسابقه، هواداران تیم ملی تونس پس از پیروزی برابر فرانسه، هواداران مراکش پس از پیروزی مقابل بلژیک، اسپانیا و پرتغال و هواداران ژاپن پس از پیروزی برابر آلمان، شعاری مشابه سر دادند و حتی هواداران برزیلی نیز همین جمله را برای کری با آرژانتین و مسی تکرار کردند.

حالا، عبدالرحمن الهذلی، شاعر عربستانی، در گفت‌وگویی تایید می‌کند که او اولین نفری بود که در ورزشگاه لوسیل و در بازی تیم ملی عربستان برابر آرژانتین، شعار «مسی کجاست؟ چشم او را کور کردیم» سر داد.

الهذلی گفت: من این شعر را سال‌ها پیش نوشتم. یک شعر با عنوان "یاما قالوا" که مربوط به اتحاد بود و بخشی از آن، مشابه این جمله بود و من در بازی برابر آرژانتین، اصلاحش کردم.

وی افزود: در استادیوم لوسیل، هواداران به دلیل راحتی، این شعارها را می‌خواندند اما بعد از اینکه دیدم این شعار به یکی از محبوب‌ترین شعارها تبدیل و در بین همه هواداران طنین‌انداز شده، احساس خوبی دارم.

این هوادار عربستانی در پایان گفت: بسیاری سعی کردند این شعار را به خودشان نسبت دهند اما هیچکدام از این شایعات صحت ندارد و همه مردم می‌دانند که من آن را سال‌ها پیش ساخته‌ام.

منبع: ورزش سه