بوگاتی با مدل‌های میسترال (Mistral) و بولید (Bolide) به‌طور رسمی با موتور ۸.۰ لیتری W16 خداحافظی می‌کند.

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از وب‌سایت موتور۱، شرکت تازه تاسیس «بوگاتی ریماک» در حال توسعه یک هایپرکار از پایه است.

در گفت‌وگو با مت ریمارک، وب‌سایت اتو اکسپرس در مورد آنچه بعد از شیرون رخ می‌دهد، صحبت کرد.

با کمال تعجب، ریماک (که به خاطر فناوری پیشرفته EV شناخته می‌شود) دو سال قبل از ادغام با بوگاتی شروع به توسعه موتور احتراقی کرده بود.

شاهکار بعدی که به عنوان یک «هایپرخودروی هیبریدی بازآرایی شده» معرفی می‌شود، چیزی فراتر از تصورات‌مان از بوگاتی خواهد بود.

این مبتکر و تاجر ۳۴ ساله کروات با اشاره به اینکه مدل بعدی بوگاتی هیچ ارتباطی با مدل‌های موجود نخواهد داشت، گفت: «این مدل کاملا جدید است؛ بنابراین هیچ قطعه‌ای از هیچ خودرویی منتقل نمی‌شود، چیزی از شیرون منتقل نشده است، هرگز. همه چیز از ابتدا شروع شده است.»

به طور تکان‌دهنده، طرح اولیه بوگاتی جایگزینی هایپرکار W16 با یک شاسی‌بلند شبیه به فراری پورسانگ اما الکتریکی بود.

قبل از همکاری با ریماک، بوگاتی در وضعیت نامناسبی قرار داشت، زیرا شرکت مادر، گروه فولکس واگن حتی در نظر داشت برند افسانه‌ای فرانسوی را به کلی متوقف کند یا برای آن مالک جدیدی بیابد. VW چندین گزینه داشت، از جمله کشتن برند یا فروش آن به شخص دیگری.

ریماک توضیح می‌دهد که پس از تصمیم‌گیری برای ادغام این دو شرکت، او بلافاصله برنامه اولیه برای عرضه یک SUV را لغو کرد و در عوض تصمیم گرفت روی یک هایپرکار هیبریدی کار کند. این خودرو سال آینده معرفی خواهد شد، اما با توجه به برنامه‌ریزی تحویل Mistral و Bolide برای سال ۲۰۲۴، این احتمال وجود دارد که بوگاتی بعدی تا حدود سال ۲۰۲۵ وارد خیابان ها نشود.

برچسب‌ها