درواقع ارائه تخفیفات جشنواره ای برای افزایش فروش یکی از روشهای بازاریابی است، اما آیا با پیشرفت استراتژیهای جدید، بازهم بازدهی انواع دیگر بازاریابی را دارد؟ خیر! برای مثال جالب است بدانید بازدهی اعلان تخفیفات جشنواره ای به کمک بازاریابی پیامکی، نسبت به روشهای منسوخ شده، بیشتر است. در همین راستا تصمیم گرفتیم در این مقاله در مورد نحوه اطلاع رسانی تخفیفات جشنواره ای صحبت کنیم و شما را با وب سرویس پیام کوتاه و امکانات آن آشنا سازیم..
پیشنیازهای یک جشنواره تخفیف
تخفیف همیشه و همهجا مورد استقبال مخاطب قرار میگیرد، فقط باید بلد باشید چگونه، کجا و برای چه افرادی آن را لحاظ کنید. پاسخ این سه سوال به نوع بیزنس شما، محصولات و خدماتی که ارائه میکنید بستگی دارد. از طرفی باید بدانیم که هدف شما از کسبوکارتان چیست تا براساس آن، استراتژی تخفیف طراحی شود.
برای مثال شما قصد دارید با ارائه تخفیف، فروشتان را بالا ببرید و یا فقط انبارتان را خالی کنید؟ پس لطفاً قبل از هر چیز، به این موارد زیر فکر کنید.
هدفتان را از تخفیف دادن مشخص کنید
اینکه بهصورت کلی افزایش فروش مدنظرتان باشد، کار درستی نیست. شما باید دقیق مشخص کنید چقدر فروش زیاد شود؟ چقدر سود بدست بیاید؟ محصولات جدید برای تخفیف باشد یا قدیمی؟ و...
مشتریانتان را طبقه بندی کنید
اگر چند سال از بیزنس شما میگذرد، قطعاً مشتری خاص خود را پیدا کردهاید. پس به هنگام اطلاع رسانی هم باید به این نکته حواستان باشد. اینجاست که قابلیت طبقهبندی شماره تلفنهای پنل اس ام اس ملی پیامک به کارتان میآید. درواقع نوع تخفیفی که به مشتری وفادارتان میدهید، نباید با همه یکی باشد.
شما میتوانید متنهای موردنظرتان برای ارسال پیامک را بنویسید و برای هر دسته از مخاطبان، ارسال کنید. در ضمن پنل اس ام اس ملی پیامک به خودی خود یک دفترچه تلفن تفکیک شده بر اساس سن، جنسیت، محل سکونت، کد پستی و... برای شما آماده کرده است. درواقع اگر اول کارتان هستید و مشتری خاصی ندارید، میتوانید با این شمارهها آغاز کنید.
قبل از اعمال تخفیف، توانایی های خود را بسنجید
شما باید موجودی محصول، تعداد نیروها، فضا و... را برای اعمال تخفیف در نظر بگیرید و سپس برای ارائه تخفیف اقدام کنید. بعد از سنجش شرایط، نگران نباشید، پنل اس ام اس ملی پیامک به شما این امکان را میدهد تا بهصورت انبوه پیامک تبلیغاتی ارسال کنید.
برای ارائه تخفیف، خلاقیت به خرج دهید
وقتی میخواهید پیامک تبلیغاتی ارسال کنید، سعی کنید متنهای خلاقانه، کوتاه و جذاب بنویسید تا مخاطب در لحظه جذب شود. البته زمان ارسال پیامک هم مهم است.
ملی پیامک سعی کرده است این امکان را به شما بدهد تا خودتان متنهای جذابی تهیه و ارسال کنید. از طرفی با قابلیت «ارسال زماندار» میتوانید زمان ارسال را از قبل تنظیم کنید تا رأس ساعت ارسال شود.
خب تا به اینجا یاد گرفتیم چطور خود را برای ارائه تخفیفات جشنوارهای آماده کنیم، حال باید دید چطور آن را ارائه کنیم تا جذاب بنظر برسد!؟
ایدههای جذاب برای تخفیفات جشنوارهای
اگر در رابطه با این موضوع سرچ کنید، ایدههای زیادی پیدا میکنید، اما آنچه در ادامه آمده است، قبلاً تست شده و اگر هدمند باشید، قطعاً برایتان مفید خواهد بود.
برای جذب مشتریان جدید، هدفگذاری بلندمدت داشته باشید
چگونه؟ وقتی کسی برای اولین بار از شما خرید میکند، هنگام پرداخت هزینه، شماره همراه او را نیز ثبت کنید تا هم از تخفیفات و هم محصولات جدید، مطلع شوند. اینجا نیز بانک شماره تلفن پنل پیامکی ملی پیامک به کارتان خواهد آمد.
هوای مشتریان قدیمی خود را داشته باشید
اگر شخصی برای بارچندم از شما خرید کرده است حتماً او را در لیست مخاطبانVIP اضافه کنید تا به هنگام ارسال پیاک تبلیغاتی برای آنها تخفیفات ویژهتری قائل شوید.
پیامکهای شخصیسازی شده ارسال کنید
منظور از شخصیسازی پیامک این است که مثلاً متن پیامک را با نام مخاطب آغاز کنید تا حس نکند یک پیامک برای همه ارسال شده است. با این کار مخاطب در وهله اول ذوقزده میشود و حتی اگر برای خرید اقدام نکند، برند شما در ذهنش ثبت میشود. برای مثال : «مائده عزیز! تخفیف ویژه این ماه را از دست ندهید».
برای مشتریان وفادار خود، تخفیف ویژه قائل شوید
شما باید در دفترچه تلفن پنل اساماس خود یک لیست از مشتریان وفادار خود داشته باشید تا علاوه بر مثلاً اعطای کد تخفیف 150 هزار تومانی، یک کد تخفیف هم برای خریدهای بعدی یا قول ارسال رایگان را بدهید.
از ارسال پیامهای یادآوری یا مناسبتی غافل نشوید
اگر شما به مناسبت روز تولدتان، عید نوروز و یاا شب یلدا، پیام تخفیف از یک برند بگیرید، چه حسی به شما دست میدهد؟ ملی پیامک این امکان را برای شما فراهم کرده است تا بتوانید راس تاریخهایی که از قبل خودتان مشخص کردهاید، پیامکهای مناسبتی ارسال کنید.
به مشتری حس عجله کردن در خرید را القا کنید
یک تکنیک روانشناسی هست که میگوید «وقتی فرصتهای ما محدود شوند، آزادی عمل خود را از دست میدهیم. همینطور وقتی انتخابهای ما محدود شوند، سعی در حفظ این آزادی میکنیم» این نکته، به خودی خود یک استراتژی فروش است. برای مثال نزدیک ایام عید:
"تنها 3 روز تا تخفیف 7% مجموعه باقیمانده است یا تنها 3 کیف از کالکشن بهاری باقیمانده است که در صورت اقدام به خرید تا آخر امشب، 20% تخفیف به شما تعلق میگیرد"
در ازای خرید بیشتر، تخفیف بیشتری ارائه کنید
«یکی بخر، دو تا ببر». این جمله چند بار شما را به داخل مغازه کشانده است؟ حال برای کسی که میخواهد با ارسال پیامک تخفیف جشنواره این کار را انجام دهد، بهتر است از متنهایی مانند متن زیر کمک بگیرد:
"تخفیف 80 هزار تومانی به ازای خرید بالای 300 هزار تومان یا 20% تخفیف بیشتر به ازای خرید بیش از 500 هزار تومان"
از کسانی که اولینبار در جشنواره تخفیف شما شرکت کردند، غافل نشوید
برگزاری جشنوارههای تخفیف امری طبیعی است، چراکه هم فرصت معرفی محصولات را فراهم میکند و هم فروش محصولات دیگر را بالا میبرد. این بازدیدها باعث میشود تا علاقه و اعتماد مشتری نسبت به شما افزایش پیدا کند، پس بهتر است در انتهای کار، یک کد تخفیف مناسب برایشان پیامک کنید.
با ملی پیامک؛ جشنواره تخفیف پرسودی را تجربه کنید
امیدوارم شما از آن صاحبان کسبوکار و فروشندگانی نباشید که تنها به ارائه تخفیف بهازای خرید حضوی اعتقاد دارید. فکر نمیکنم سود حاصل از تخفیف حضوری به پای بازاریابی پیامکی هم برسد!
پس همانطور که در ابتدا گفتیم، هدفمند پیش بروید و سعی کنید کارتان را پنل اس ام اس معتبری پیش ببرید تا این امکان را داشته باشید، پایان کار، نتایج حاصل از ارسال انبوه پیامک تبلیغاتی را آنالیز کنید.
برای ثبت سفارش و خرید پنل پیام کوتاه ملی پیامک میتوانید به آدرس www.melipayamak.com مراجعه کنید یا با شماره 02163404 داخلی 1 تماس بگیرید.