لیونل اسکالونی، سرمربی آرژانتین، در مورد گفتگوی سرنوشت‌سازی‌ که با لیونل مسی پس از صعود به جام جهانی ۲۰۲۲ داشت، صحبت‌هایی را مطرح کرد.

معصومه حق جو- همشهری آنلاین به نقل از goal، لیونل اسکالونی، سرمربی آرژانتین فاش کرد که چگونه یک گفتگوی کلیدی با لیونل مسی پس از راهیابی این تیم به جام جهانی ۲۰۲۲، به آلبی سلسته در راه موفقیت در قطر کمک کرد. اسکالونی اعتراف می کند که در سال ۲۰۲۱ پس از تساوی ۰-۰ با برزیل که راهیابی این تیم به جام جهانی ۲۰۲۲ را قطعی کرد، برای موفقیت در این جام شک و تردید داشت، اما گفتگو با مسی به او کمک کرد تا انرژی و انگیزه لازم را در این مسیر به دست آورد.

اسکالونی در این باره به خبرنگاران گفت: «می‌خواهم به شما چیزی بگویم، در مورد صحبتی که با مسی در سن خوان، پس از تساوی ۰-۰ با برزیل داشتم. می‌دانستم آنچه قرار است پیش بیاید سخت خواهد بود و بسیار ناامید بودم. بنابراین، قبل از اینکه به پاریس برگردد، با او صحبت کردم و موضوع را در میان گذاشتم. مسی به من گفت که "ما با قدرت ادامه می‌دهیم چون فکر می‌کنم همه چیز خوب پیش رود و اگر هم نشد حداقل ما سعی خود را کرده‌ایم". این حرف او به من انگیزه زیادی داد.»

مسی در این جام الهام‌بخش آرژانتین بود و تیم اسکالونی توانست برای سومین بار در تاریخ و اولین بار از سال ۱۹۸۶ قهرمان جام جهانی شود. فوق ستاره پاری‌سن‌ژرمن در این مسابقات هفت گل از جمله دو گل در فینال به ثمر رساند و قهرمان جام جهانی شد. توپ طلا به مسی به عنوان بهترین بازیکن اهدا شد.

منبع: همشهری آنلاین