رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور درباره آخرین وضعیت آذر و توران؛ ۲ توله‌یوزِ پیداشده در منطقه توران استان سمنان و شرایط نگهداری آنها توضیحاتی داد.

به گزارش همشهری آنلاین، علی سلاجقه رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران، درباره شرایط نگهداری ۲ توله یوز پیداشده در منطقه توران (آذر و توران) اظهار کرد: این توله‌ها وضعیت مناسبی دارند و با هیچ مشکلی مواجه نیستند.

سلاجقه افزود: این دو توله با توجه به تغذیه از مادر در دو هفته نخست خوشبختانه وضعیت خوبی دارند و ان‌شاءالله در همان منطقه هم رها خواهند شد.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور درباره وضعیت پروژه گتوند۲ هم اظهار کرد: ما قبلاً هم اعلام کردیم که اجازه آبگیری سد گتوند۲ را نمی‌دهیم و مواضع ما همین است تا راستی‌آزمایی انجام شود. الان هم کارشناسان ما و وزارت نیرو مشغول کارهای میدانی هستند و بعد از مشخص شدن نتایج آن اعلام موضع می‌کنیم و هیچگونه آبگیری فعلاً انجام نمی‌شود.

سلاجقه همچنین در پاسخ به پرسشی درباره مقصر اصلی آلودگی هوا در کلان‌شهرها اظهار کرد: در کلان‌شهرها بیشتر صنایع محرک مقصر اصلی آلودگی هوا هستند. چون فرسوده هستند و مصرف سوخت بسیار بالایی دارند و با ترددهای تک‌سرنشین همراه می‌شوند. در عین حال آلایندگی نیروگاه‌ها نسبت آلایندگی‌شان از صنایع متحرک کمتر است.

منبع: ایسنا