صفحه آیفون ۱۴ با مشکل عجیبی مواجه شده، به محض روشن کردن گوشی، خطوط افقی در صفحه نمایشگر آن ظاهر می‌شود. اپل اعلام کرد به منظور بر طرف کردن این مشکل صفحه نمایش «آیفون ۱۴ پرو مکس» به‌ روزرسانی نرم‌افزار این گوشی را در دست دارد.

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از فون آرنا، برخی از مشترکان شبکه اجتماعی «ردیت» از مشکل عجیبی خبر داده‌اند که گوشی‌های «آیفون ۱۴ پرو مکس» آنها را تحت تأثیر قرار داده بود. این مشترکان گفته‌اند که زمانی که تلفن‌های همراه خود را روشن می‌کنند، اغلب خطوط افقی را روی صفحه نمایش می‌بینند.

یکی از اعضای شبکه اجتماعی «ردیت» در این باره توضیح می‌دهد: متوجه شدم که وقتی گوشی خود را روشن می‌کنم، خطوط افقی در حالت چشمک‌زن روی صفحه به نمایش در می‌آیند. البته این اتفاق همیشه زمانی که گوشی را روشن می‌کردم، رخ نمی‌داد و گاهی اوقات اتفاق می‌افتاد. در گوشی من برخی اوقات یکی از خطوط افقی چند تا می‌شد، در نهایت  گوشی را بردم شرکت اپل دیاگ زدند و همه چیز درست شد.

تکنسین اپل به من گفت مشکلی از سخت افزار نیست و به نرم افزار ربط دارد.  اپل نیز در خبری که آن را خوب ارزیابی کرده گفته این یک مشکل سخت افزاری نیست، به این معنی که می توان با انتشار یک به‌روز رسانی نرم‌افزار آن را حل کرد. بدیهی است که این برای اپل و مشتریانش بهتر از اعلام فراخوان تحویل گوشی‌ها و جایگزینی واحدهای سخت افزاری آسیب دیده است.
 



خطوط افقی با ریست فکتوری از بین نمی‌روند

در ابتدای اعلام بروز این مشکل، اپل به منظور برطرف کردن مشکل نمایش خطوط افقی، به کاربران خود پیشنهاد «ریست فکتوری» داد که این راه حل باعث برطرف شدن مشکل نشد.

شبکه اجتماعی «ردیت»تنها مکان آنلاینی نیست که این مشکل را در آن پیدا شده است. یکی از اعضای انجمن پشتیبانی اپل نیز نوشته است: سلام، من امروز یک گوشی «آیفون ۱۴ پرو مکس» کاملا جدید خریداری کردم و مشکلی دارم که امیدوارم فقط یک باگ نرم افزاری باشد.  وقتی صفحه نمایش را خاموش می کنم و دوباره آن روشن می‌کنم نوعی خط افقی روی صفحه ظاهر می شود و یک سوم  صفحه از بقیه آن، به مدت یک ثانیه روشن‌تر می‌شود، سپس قفل صفحه به صورت عادی ظاهر می شود و خطوط ناپدید می‌شوند وقتی نمایشگر روشن است. من سعی کردم گزینه TrueTone را خاموش کنم، اما همچنان با این مشکل مواجه هستم. حتی سعی کردم از گزینه راه‌اندازی مجدد (ریست) استفاده کنم، اما فایده ای نداشت و مشکل همچنان پابرجا بود.

کسانی درباره این مشکل به کمپانی اپل شکایت کرده‌اند، همگی گوشی‌های «آیفون ۱۴ پرو مکس» را در اوایل این ماه میلادی (دسامبر) خریداری کرده بودند.

بیشتر بخوانید:

اما در کمپانی اپل چقدر درباره این مشکل می‌دانند؟ در حال حاضر مشخص نیست که تا چه اندازه به علت اصلی این مشکل پی برده باشند، اگرچه به افرادی که به نزدیگ ترین فروشگاه اپل به منزل خود رجوع کرده بودند، گفته شد که این یک مشکل نرم افزاری است. یکی از اعضای پشتیبانی کمپانی اپل در این باره  گفت: ما از این مشکل آگاه هستیم و این احتمالا به دلیل درایورها و قطعا یک مشکل نرم افزاری است و انتظار می رود نرم افزارهای گوشی‌های «آیفون ۱۴ پرومکس» به زودی به روز رسانی شود.