شرکت کنترل کیفیت هوای تهران آخرین وضعیت آلودگی هوای پایتخت را پس از پایان یک روز برفی- بارانی اعلام کرد.

به گزارش همشهری آنلاین، براساس اعلام این شرکت، شاخص آلاینده‌ها در ابتدای روز یکشنبه، چهارم دی ماه بر روی عدد ۸۰ قرار دارد و هوای تهران را قابل قبول توصیف کرده است. روز گذشته نیز شاخص آلاینده‌ها بر روی عدد ۸۳ بود. این یعنی با وجود ۲۴ ساعت بارندگی هوای تهران به مرز پاک یا سالم نرسیده است.

محمد مهدی میرزایی قمی مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران شب گذشته گفته بود:  تمامی ۳۶ دستگاه سنجش کیفیت آلودگی هوا مجهز به سنجش تمام آلاینده‌ها نیست زیرا برخی از ایستگاه‌ها در محدوده مسکونی و برخی دیگر در محدوده بزرگراهی قرار دارند و علت این امر اهمیت سطح آلاینده های شهری در مقاطع مختلف زمانی بوده است که ایستگاه‌ها به مرور زمان نصب شده است.

او افزود: ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا شهر تهران باید آنالایزرها تمام آلاینده‌ها را داشته باشند، اما به دلیل این‌که هزینه‌های آن بسیار زیاد است (با قیمت امروز دلار ۶ میلیارد تومان جدا از هزینه های تعمیر و نگهداری بودجه نیاز دارند) در این زمینه با محدودیت منابع و محدودیت مکان دسترسی مواجه هستیم.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران افزود: آنچه در اپلیکیشن کیفیت هوا وجود دارد بدین معنی نیست تمام ۳۶ ایستگاه سنجش آلودگی هوا تمام آنالایزرهای آلودگی هوا را دارا هستند و همین امر این ابهام را ایجاد می‌کند که دستگاه‌های سنجش آلودگی هوا دچار اختلال است که این موضوع صحت ندارد.

افزایش دو برابری آلاینده ازون در سال جاری | نصب ۳ دستگاه سنجش آلودگی هوا؛ به زودی | آیا این دستگاه‌ها درست کار می‌کنند؟

منبع: همشهری آنلاین