همشهری‌آنلاین: خبرنگار سی‌ان‌ان گزارش داد، روحیه مردم غزه پس از سه هفته بمباران شدید تضعیف نشده است

به گزارش واحد مرکزی خبر، بن ویدمن خبرنگار شبکه سی ان ان که به عنوان نخستین خبرنگار غربی توانسته است پس از سه هفته از مرز رفح در مصر وارد غزه شود، روحیه مردم غزه را پس از سه هفته محاصره و بمباران شدید خوب توصیف کرد و گفت: باید اعتراف کنم که روحیه این مردم هنوز عالی است و آنها قادرند تحت این شرایط سخت و دشوار بخندند، آنها وقتی سر از پنجره آپارتمان های خود بیرون می آورند واقعا جسور و مبارز به نظر می رسند.

خبرنگار سی ان ان در بخش دیگری از گزارشش از صحنه خراب شدن خانه هایی می گوید که با چشم خود دیده است.

وی می افزاید، خانه ها یکی از پس از دیگری به طور کامل تخریب می شوند، مردم این منطقه نزدیک رفح از خانه های خود رفته اند و فقط بعد از تخریب برای برداشتن وسایل شان می آیند ، این مردم به مدارس ،سازمان ملل یا مناطق دیگر در شمال غزه پناه برده اند.

ویدمن افزود: اوضاع انسانی اینجا بسیار وخیم است ، در بسیاری از مناطق آب آشامیدنی وجود ندارد و برق نیز قطع و وصل می شود،مغازه های زیادی نیز باز نیست.

ویدمن می گوید، فلسطینی را دیده است که به طرف هواپیمای اسرائیلی در آسمان غزه مشت خود را نشان می داده است ، سه هفته می گذرد اما به روحیه غزه خدشه ای وارد نشده است.

بن ویدمن در پاسخ به این سوال گوینده سی ان ان که آیا سه هفته جنگ حمایت مردم غزه را از حماس کمتر کرده یا بیشتر، گفت: حماس طرفداران زیادی دارد و آنچه که بیش از هرچیز قابل رویت است،تنفر و انزجاری است که عمیقا در دلهای مردم غزه از تهاجم گسترده اسرائیل جای گرفته است، زیرا آنها می بینند که اسرائیل خانه هایی را ویران می کند که هیچ عضو حماس در آن نیست و گسترده بودن اهداف مورد حمله اصلا قابل توجیه نیست