همشهری‌آنلاین: هزاران فلسطینی پس از نماز جمعه پیکر سعید صیام وزیر امور داخلی دولت قانونی فلسطین را که در حملات جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی به غزه شهید شد تشیع کردند

به گزارش واحد مرکزی خبر، هزاران فلسطینی شرکت کننده در این مراسم سعید صیام  فرزند و برادرش را از مقابل بیمارستان الشفا در غرب شهر غزه به سوی مقبره "شهدا" در محله رضوان در شمال غزه تشییع کردند.

تشییع کنندگان، پیکر صیام را که با پرچمهای سبز حماس پوشانده بود به روی دوش‌های خود به سوی خانه‌اش در محله شیخ الرضوان بردند و بر پیکر وی در مسجد امان در محل شیخ رضوان نماز خواندند و سپس در مقبره شیخ رضوان به خاک سپردند.

شرکت کنندگان در این مراسم شعارهای انتقام از قاتلان صیام سر می‌دادند و تاکید کردند ذره‌ای از خاک فلسطین چشم پوشی نخواهند کردند.

نخست وزیر دولت قانونی فلسطین روز جمعه در بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد: ترور سعید صیام وزیر امور داخلی دولت فلسطین سبب نمی‌شود که جنبش حماس و مردم فلسطین تسلیم شوند.

هنیه افزود: "این جنایت جدید که ماشین جنگی صهیونیست‌ها مرتکب شد از قدرت ملت فلسطین نخواهد کاست و ما را به تسلیم وادار نخواهد کرد، بلکه انگیزه جدیدی برای پایبندی به مواضع سیاسی و حقوق ثابت ملت فلسطین است و ما با خدا پیمان بسته ایم که از حقوق ثابت فلسطینیان کوتاه نیائیم".

وی گفت: "صیام نترسید و در خدمت به مردم و سرزمینش سهل انگاری نکرد و در حمایت از حقوق ملت خود تا آخرین لحظات زندگی یک مدافع خستگی ناپذیر بود و خون صیام، چراغ راهی خواهد بود که راه را در مقابل ما روشن خواهد کرد و ننگ و عار بر کسانی باد که برای کشتن وی تلاش کردند".

در این حال شبکه تلویزیونی العالم به نقل از رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کرد از صبح امروز جمعه تاکنون بیش از ده فروند موشک به شهرک‌های اسرائیلی فرود آمده است