گروه بین‌الملل: بیست و دومین روز حملات رژیم صهیونیستی در حالی به پایان رسید که با ادامه مقاومت ملت فلسطین، کابینه این رژیم، نشستی را درباره تداوم یا توقف تجاوزات به غزه، آتش‌بس یکطرفه و پیداکردن راه فرار از شکست‌ها برگزار کرد.

به گزارش الجزیره، منابع صهیونیستی اعلام کردند: احتمال دارد کابینه رژیم صهیونیستی به‌زودی موافقت خود را با توقف عملیات نظامی در غزه اعلام کند. این در حالی است که تانک‌های اشغالگران عصر جمعه از جنوب غربی غزه عقب نشینی کردند.

دیروز همچنین روزنامه صهیونیستی هاآرتص درباره جلسه کابینه رژیم صهیونیستی نوشت: این جلسه به آن معناست که اسرائیل به تهاجم 3 هفته‌ای خود به غزه بدون توافق با حماس پایان خواهد داد.

به نوشته این روزنامه، این تصمیم با حمایت آمریکا و مصر و در پی توافق تل آویو و واشنگتن برای مقابله با قاچاق سلاح به غزه انجام می‌شود.

به ادعای یک مقام صهیونیستی، تل آویو در مذاکره با قاهره به پیشرفت قابل توجهی درباره مقابله با قاچاق سلاح به غزه دست یافته است.

البته احمد ابوالغیط، وزیر امور خارجه مصر، دیروز در کنفرانس خبری مشترک با کارل شوارزنبرگ وزیر امور خارجه جمهوری چک اظهار داشت که ما به توافقنامه امنیتی آمریکا و اسرائیل در زمینه عدم‌قاچاق سلاح به غزه هیچ تعهدی نداریم.

وی درخصوص موانع موجود بر سر ایجاد توافقنامه آتش بس هم گفت: لجاجت و یکدندگی اسرائیل مانع اصلی بر سر راه تحقق این امر است. آنها مست شراب زور و خشونت هستند.

موسی ابومرزوق، معاون رئیس دفتر سیاسی حماس در ارزیابی احتمال آتش‌بس یکجانبه رژیم صهیونیستی به الجزیره گفت: درصورت اتخاذ آتش بس یکجانبه، جنبش حماس نیز موضع‌گیری خاصی خواهد داشت.

در جبهه جنگ هم دیروز اتفاقاتی روی داد. در تازه‌ترین حملات هوایی صهیونیست‌ها در بمباران برج‌های کرامه واقع در شمال غرب نوار غزه، 3فلسطینی به شهادت رسیدند. این حملات و بمباران‌های هوایی با حملات ناوچه‌های رژیم صهیونیستی همراه بود.

درگیری‌های شدیدی بین نیروهای مقاومت و نیروهای اشغالگر در محورهای شمال شرق، غرب و جنوب غزه صورت گرفت.

این در حالی است که گروه‌های فلسطینی، همچنان شهرک‌های  رژیم صهیونیستی را در سرزمین‌های اشغالی هدف حملات موشکی خود قرار می‌دهند و صبح دیروز مقاومت فلسطین 10موشک به سمت اهداف رژیم صهیونیستی شلیک کرد.

در تازه‌ترین آمار از آغاز حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، تا‌کنون 1203فلسطینی به شهادت رسیده و بیش از 5320 نفر دیگر زخمی شدند که بیش از 370نفر آنها کودک و 85نفر نیز زن هستند.

امضای یادداشت تفاهم میان  اسرائیل  و آمریکا

کاندولیزا رایس، وزیر خارجه آمریکا و همتای صهیونیستی‌اش یادداشت تفاهمی را با هدف اتخاذ تدابیری جهت جلوگیری از قاچاق سلاح به نوار غزه امضا کردند.

کاندولیزا رایس در کنفرانس خبری پس از این مراسم بار دیگر بر موضع خصمانه و جانبدارانه کشورش علیه فلسطینیان و حق اشغالگران برای برخورداری از صلح و امنیت و دفاع از شهروندانش تاکید کرد.

وی در ادامه ادعاهایش افزود: ما باید تضمین کنیم که نوار غزه بار دیگر پایگاهی برای حملات موشکی به اسرائیل نخواهد بود. تزیپی لیونی، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی نیز گفت: یادداشت تفاهمی که با آمریکا امضا شد برای توقف حملات در منطقه ضروری است.