سازمان هواشناسی استان تهران با استناد بر تحلیل نقشه‌های هواشناسی آخرین وضعیت جوی استان را تا آخر هفته پیش‌بینی کرد.

به گزارش همشهری‌آنلاین، براساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی و پیش‌یابی مدل‌های عددی، پیرو هشدار نارنجی، وضعیت جوی استان تهران تا فردا بعدازظهر، با پایداری وسکون نسبی جو، ماندگاری هوای سرد و وارونگی دما، در اکثر مناطق استان به ویژه مناطق پرتردد شهری، پرجمعیت و صنعتی، آسمان صاف و غبارآلود و همراه با انباشت آلاینده‌ها تداوم کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود. از بعد ازظهر چهارشنبه اما با آغاز فعالیت سامانه بارشی، به تدریج شاهد افزایش ابر، وزش باد و در اواخر وقت بارش برف و باران در بیشتر مناطق استان، به ویژه بارش برف، گاهی همراه با کولاک برف در ارتفاعات و تداوم آن تا صبح روز جمعه خواهیم بود. برای روز شنبه در ارتفاعات بارش پراکنده برف و در سطح استان به ویژه نیمه جنوبی وزش باد گاهی وزش باد شدید پیس بینی می شود. دمای استان برای چهارشنبه و پنج‌شنبه کاهش دو تا سه درجه سانتیگراد پیش بینی می‌شود و سپس تغییرات محسوسی در این پارامتر رخ نخواهد داد.

سردترین و گرم ترین شهرهای استان

بر این اساس، دمای هوا فردا چهارشنبه ۱۴ دی ماه، در تهران بین ۹  تا ۲ درجه، آبعلی بین ۶ تا منفی ۵ درجه، اسلامشهر و بهارستان بین ۱۰ تا یک درجه، پاکدشت بین ۱۰ تا صفر درجه، پردیس بین ۶ تا صفر درجه، پیشوا بین ۱۰ تا صفر درجه، دماوند بین ۵ تا منفی۳ درجه، رباط کریم بین ۹ تا یک منفی یک درجه، ری بین ۱۰ تا یک درجه، شمیرانات بین ۷ تا صفر درجه، شهریار بین ۸ تا یک درجه، فیروزکوه بین ۷ تا منفی ۹ درجه، قدس بین ۹ تا یک درجه، لواسان بین ۷ تا صفر درجه، ملارد بین ۸ تا یک درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

همچنین بر اساس پیش‌بینی‌ها و با توجه به افزایش انباشت آلاینده‌ها، هوای تهران درروز چهارشنبه با تداوم شرایط کنونی، برای همه گروه‌ها ناسالم خواهد بود.  

منبع: همشهری آنلاین