رئیس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای اسلامی شهر تهران هرگونه احتمال رایگان شدن بلیت مترو و اتوبوس را تکذیب کرد.

سیدجعفرتشکری هاشمی در گفت‌وگو با همشهری آنلاین با بیان اینکه هزینه بلیت اتوبوس و مترو، ارزان ترین کالایی است که می‌توان در شهر خریداری کرد، گفت: قیمت خرید آدامس، پفک و هر کالای مصرفی کم بها هم چند برابر نرخ بلیت مترو و اتوبوس است.

او با بیان اینکه نرخ کرایه حمل‌ونقل عمومی گران نیست که بخواهیم آن را ارزان یا رایگان کنیم، ادامه داد: مشکل حمل و نقل عمومی ما در پایتخت کمبود ناوگان، ‌کیفیت پایین و خدمات ضعیف است. برهمین اساس اگر می‌خواهیم رضایت مردم را در این زمینه جلب کنیم باید به سمتی برویم که  کیفیت و کمیت خدمات را افزایش دهیم.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: در حال حاضر برای طبقات محروم جامعه هم پرداخت ۲ هزار تومان بلیت اتوبوس و مترو  مسئله اصلی‌ای نیست. مسئله آنها و شهروندان معطلی ۳۰، ۴۰ دقیقه‌ای در ایستگاه‌های اتوبوس است؛ مشکل شهروندان در استاده از مترو، انبوه مسافرانی است که باعث می‌شود مردم با زحمت و مصیبت سوار و پیاه شوند. ما باید این را حل کنیم. وگرنه مبالغ کرایه مترو بسیار ارزان است و در حدی نیست که بخواهیم حتی ارزان کنیم؛ بحث رایگان کردن کرایه ها که اساسا منطقی ندارد.

او بار دیگر تاکید کرد: معضل حال حاضر ما، کمبود ناوگان و سرویس دهی با کیفیت به مسافران است. بنابراین اگر بتوانیم این کار را به درستی انجام دهیم، حتما رضایتمندی مردم تامین می‌شود.

تشکری هاشمی با بیان اینکه در کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر درباره رایگان شدن حمل ونقل عمومی صحبتی نشده است، گفت: بحثی درباره باز بودن دست شهردار تهران برای رایگان کردن مترو و اتوبوس درروزهای آلودگی هوا مطرح شد که اعلام کردیم که این اختیار به شهردار تهران داده شده است و طبق مصوبه ای که داشتیم، شهردار اگر به این نتیجه برسد که در روزهای آلودگی هوا ناوگان حمل نقل رایگان می تواند کارساز باشد، می‌تواند تصمیم بگیرد.

منبع: همشهری آنلاین