خودروی مفهومی جدید «رم ۱۵۰۰ رولوشن» (Ram ۱۵۰۰ Revolution) پیش نمایشی از خودروهای پیکاپ برقی سال ۲۰۲۴ است. این خودروی نمایشی اولین نگاه اجمالی به اولین وانت ای وی (پیکاپ) رم را ارائه می‌کند که دارای صندلی‌های سه ردیفه است.

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل اوتو اکسپرس، برند تجاری خودروهای شاسی بند آمریکایی «رم» طی چند سال آینده وارد عصر ساخت خودروهای برقی خود خواهد شد در اولین گام این شرکت از یک پیک آپ مفهومی جدید رونمایی کرده است تا اولین خودروی برقی خود را که در سال ۲۰۲۴ به فروش می رسد، معرفی کند. این خودروی پیکاپ به نام «مفهوم انقلاب رم ۱۵۰۰» (Ram ۱۵۰۰ Revolution Concept) نام گذاری شده است.، خودروی جدید به فناوری موجود در مدل های نسل بعدی «رام» اشاره می کند که از قطعات برقی شرکت مادر «استلانتیس» استفاده می‌کنند.
 


نمای بیرونی این خودرو تغییرات  اساسی نسبت نمای خودروهای رم دارای موتور احتراقی کرده است، رم ۱۵۰۰ دارای چراغ‌های «ال ای دی» جدید در جلو و لوگوی روشن «رم» است. در نبود موتور احتراقی، بدنه این خودروی شاسی بلند شیک‌تر از وانت‌های رام امروزی به نظر می‌رسد و درهای این خودرو دسترسی به فضای داخلی «مدولار عصر فضا» را فراهم می‌کنند. داخل این وانت  برقی به گونه‌ای طراحی شده که فضای بیشتری را نسبت به نمونه‌های دیگر آن  فراهم می کند، در چیدمان یک جفت صندلی پرش در پشت ردیف دوم نیز تعبیه شده، یک کنسول مرکزی قابل جابجایی هم در در داخل خودرو جانمایی شده که می‌تواند به صورت فضای کاری صاف نیز در نظر گرفته شود. این وانت می‌تواند اشیایی را به طول ۱۸ باز نیز حمل کند.

طراحی چراغ‌های جلوی این خودرو به نور محیط روی داشبورد کشیده شده است که دارای یک سیستم اطلاعات  و سرگرمی با صفحه نمایش دوگانه با نمایشگر مرکزی عمودی است. هیچ پنل فیزیکی برای اطلاعات مربوط به رانندگی وجود نداردوااین اطلاعات به جای آن از طریق یک صفحه نمایش واقعیت افزوده  به راننده منتقل می‌شود. هیچ مشخصات دقیقی از نیروی محرکه خودروی «رولوشن ۱۵۰۰» فاش نشده است، اما این مفهومی مبتنی بر معماری جدید «قاب اس تی ال ای»(STLA Frame)است که برای شاسی‌بلندهای بزرگ و پیک‌آپ‌های با پیشرانه‌های برقی طراحی شده است. یک جفت موتور برقی در ساختار بدنه روی قاب ادغام شده‌اند و به لطف یک سیستم برقی ۸۰۰ ولت، «رولوشن ۱۵۰۰» می‌تواند تا سرعت ۳۵۰ کیلووات شارژ شود.


شارژ ده دقیقه‌ای برد این پیکاپ را تا ۱۰۰ مایل افزایش می‌دهد، در حالی که یک دیفیوزر فعال در پشت خودرو کارایی آن را در حرکت بهبود می بخشد برای کمک به مانور سرعت پایین، «رولوشن» از سیستم فرمان چرخ عقب استفاده می کند که تا ۱۵ درجه قابلیت مانور دارد و برای آن سیستم تعلیق بادی قابل تنظیم نیز تعبیه شده است.

بیشتر بخوانید: