به گزارش همشهری آنلاین، طی چند ماه گذشته کاهش پینگ بازیهای آنلاین برای گیمرهای ایرانی آنها را حسابی امیدوار کرده و به همینخاطر خیلیها منتظر عملیشدن آن هستند.
وزیر ارتباطات اواخر پاییز امسال اعلام کرد CDN صدوپنجاه بازی پرمخاطب به داخل کشور منتقل شده است و زمان پینگ این بازیها تا یکچهارم کاهش پیدا خواهد کرد؛ موضوعی که اجراییشدن آن در راستای وعده انتخاباتی سال گذشته رئیسجمهور بود.
روز گذشته «امیر محمدزاده لاجوردی»، رئیس شرکت ارتباطات زیرساخت در پاسخ به پیگیری کاربران درباره زمان محقق شدن این وعده گفت: سرویس موردنظر آماده است و امیدواریم در هفته جاری معرفی عمومی شود. اغلب موارد فوق بهدلیل آنکه پشت «ابر» هستند، دارای پیچیدگیهایی هستند که این مسئله نیز حل خواهد شد.
وزیر ارتباطات ۳۰ آذر اعلام کرده بود یک هفته بعد سایتی معرفی میشود که گیمرها در آن نرمافزارهایی دانلود کنند تا سرعت بازیها برایشان بهتر شود. حال دو هفته از پایان این وعده وزیر میگذرد و رئیس شرکت ارتباطات زیرساخت وعده جدیدی دراینباره داده است.
براساس گزارشی که بنیاد بازیهای ملی رایانهای منتشر کرده تعداد بازیکنان بازیهای دیجیتال در کشور به بیش از ۴۰ میلیون نفر رسیده و این بازیکنان روزانه بهطور میانگین ۹۳ دقیقه بازی میکنند. بهگفته مدیرعامل وقت بنیاد ملی بازیهای رایانهای هزینهکرد بازیکنان ایرانی برای بازی بهطور متوسط تا پایان سال ۱۳۹۹ بیش از ۱۵۰۰م یلیارد تومان بوده و در سال بعد از آن به ۱۹۰۰ میلیارد تومان رسیده و این عدد تا پایان سال ۱۴۰۱ احتمالا به بیش از دو هزار میلیارد تومان میرسد.
بازیهای رایانهای تبدیل به صنعتی شده که گردش مالی آن حتی در سالهای اخیر از سینما هم بیشتر بوده است. در کشور ما مخاطبان سینما بین ۱۳ تا ۱۷ میلیون نفر است و این افراد سالانه سه بار در سینماها حضور یافته و فیلم سینمایی میبینند این در حالی است که ۴۰ میلیون نفر هر هفته ۹۰ دقیقه از وقت خود را صرف بازی رایانهای میکنند.
به همینخاطر میتوان تصور کرد که بخش زیادی از جمعیت کشور در انتظار بهبود کیفیت برای بازیهای آنلاین هستند.