گروه سیاسی: هزاران دانش‌آموز و دانشجوی ایرانی امسال نیز در یوم الله 13 آبان با حضوری پرشور در مقابل لانه جاسوسی سابق آمریکا صحنه‌ای مقتدرانه از رسوایی مجدد شیطان بزرگ را به نمایش گذاشتند.

از ساعت اولیه صبح شنبه 13 آبان گروه‌های گوناگون دانش‌آموزی و دانشجویی از مراکز مختلف تهران با سردادن شعارهای «مرگ بر آمریکا» «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر استکبار» به مقصد خیابان طالقانی تهران به حرکت در آمدند.
غلامعلی حداد عادل رئیس مجلس شورای اسلامی که در تجمع دانش آموزان و دانشجویان در مقابل لانه جاسوسی آمریکا سخن می گفت و خبر آن را فارس منتشر کرد ، با درود به مردم، امام راحل و شهدای انقلاب اسلامی، با اشاره به این که امروز روز ملی مبارزه با استکبار و دانش آموز و سالروز تسخیر لانه جاسوسی است، گفت: افتخار این روز متعلق به شما دانشجویان و دانش آموزان است.
وی با اشاره به بهانه‌های مختلف آمریکا از ایران در مخالفت با انقلاب اسلامی، گفت: آنها می‌خواهند قطعنامه علیه ما صادر کنند و  می خواهند ایران را تهدید و تحریم کنند، اما ملت ایران در برابر هر اقدامی که بخواهد حاکمیت ملت ایران و حق مسلم ایران را برای دست یابی به انرژی هسته‌ای سلب کند، واکنش متناسب نشان خواهد داد.
سخنرانان مراسم ویژه 13 آبان نیز در مقابل لانه جاسوسی طی سخنانی علاوه بر محکوم کردن تجاوزات آمریکای جهانخوار و سایر استعمارگران در نقاط مختلف جهان، از مواضع مقتدرانه رئیس جمهور و سایر مسئولان جمهوری اسلامی در مقابل زیاده‌خواهی غرب‌ تقدیر کردند. راهپیمایان همچنین در قطعنامه پایانی این مراسم تأکید کردند: بیگانه‌ستیزی و استقلال‌خواهی، پیام رسای انقلاب بزرگ ملت ایران است. تصویری که بیش از همه امروز مورد توجه دوربین‌های رسانه‌های خارجی قرار گرفت به آتش کشیده شدن مکرر پرچم‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی بود که بار دیگر این پیام را به آمریکا و حامیانش منتقل کرد که ملت ایران حتی یک لحظه از آرمانهای متعالی خود دست نخواهد کشید.
خبرنگاران رسانه‌های خارجی نیز از کشورهای مختلف دنیا در میان دانش‌آموزان و دانشجویان تجمع کننده در مقابل لانه جاسوسی حضوری چشمگیر داشتند .
این راهپیمایی به طور همزمان  در سراسر کشور با حضور هزاران نفر از دانشجویان و دانش آموزان برگزار شد.