همشهری آنلاین - سپیده بهکام: بورس تهران پنجمین روز صعود شاخص‌های خود را پشت سر گذاشت و ارزش معاملات آن در روز چهارشنبه دوم بهمن ماه به ۴۷.۲۷ میلیارد ریال رسید.

در این روز فعلان بازار سهام در ۵ هزار و ۶۰۰ بار مراجعه به کارگزاری‌های بورس تهران ۱۸ میلیون سهم را دادوستد کردند که در مجموع موجب رشد ۱۷.۴ واحدی شاخص کل قیمت سهام شد.

در پایان معاملات شاخص کل به ۸ هزار و ۵۱۴ واحد رسید و شاخص بازار اول (شاخص عملکرد تالار اصلی) نیز با ۱۶ واحد افزایش به ۶ هزار و ۹۱۳  واحد نزدیک شد.

شاخص بازار دوم (شاخص عملکرد تالار فرعی) هم با ۱۲.۸ واحد افزایش امروز به ۱۲ هزار و ۷۹۶ واحد رسید.

امروز بازار خرید سهام گرم‌تر از بازار فروش بود به طوری که سهام ۵ شرکت پالایش اصفهان، چادرملو، گل‌گهر، پتروشیمی خارک و فولاد مبارکه اصفهان با تقاضای زیاد فعالان بورس تهران مواجه شد.

بنابرگزارش‌های رسیده از تالارهای سهام ۳۰۰ نفر برای خرید ۸.۵ میلیون سهم پالایش نفت اصفهان به ارزش ۳۰.۸ میلیارد ریال و ۵۲۳ نفر هم برای خرید ۴.۲۷ میلیون سهم چادرملو به ارزش ۲۸.۸۳ میلیارد ریال به کارگزاری‌های بورس تهران مراجعه کردند.[مفاهیم: کارگزار بورس]

همچنین ۲۴ نفر برای خرید ۱.۸۶ میلیون سهم گل گهر به ارزش ۲۱.۸۴ میلیارد ریال و ۲۴۴ نفر برای خرید ۱.۹ میلیون سهم پتروشیمی خارک به ارزش ۱۶ میلیارد ریال دستور خرید صادر کردند و ۱۷۸ نفر هم اقدام به خرید ۶.۴۵ سهم فولاد مبارکه به ارزش ۱۳.۱۱ میلیارد ریال کردند.

در کفه عرضه نیز ۵ هزار و ۷۵۵ نفر ۵.۷۲ میلیون سهم سرمایه‌گذاری امید به ارزش ۲۰.۲۵ میلیارد ریال را امروز به فروش گذاشتند.