به گزارش همشهری آنلاین، مسعود بهرامی مدیرکل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران درباره برگزاری کلاس جبرانی برای تعطیلات اخیر مدارس اظهار کرد: هیچ یک از ارکان تصمیمگیر در کارگروه اضطرار آلودگی هوا موافق تعطیلی مدارس نیستند اما شرایط آلودگی هوا به گونهای بود که برای حفظ سلامت دانشآموزان این تصمیمات اتخاذ شد.
وی افزود: با وجود زحمات معلمان و مادران و زیرساخت فراهم شده در شبکه شاد، کیفیت آموزش و تربیت ارائه شده در فضای حضوری قابل جبران در فضای مجازی نیست و این موضوع در تجارب دوران کرونا و تحلیل نتایج امتحانات دانشآموزان اثبات شده است.
جبران روزهای تعطیل مدارس
بهرامی بیان کرد: اخیراً شورای آموزش و پرورش استان تهران با حضور استاندار و مسئولان آموزش و پرورش شهر تهران و شهرستانهای استان برگزار و نظرات کارشناسی افراد به بحث گذاشته شد، یکی از پیشنهادهای مطرح در این جلسه برای جبران روزهای تعطیل مدارس، استفاده از ظرفیت نوبت عصر و روزهای پنجشنبه بود.
اختیار مدارس در برگزاری کلاسهای جبرانی
وی ادامه داد: مقرر شد به شورای آموزشی مدارس اختیار داده شود تا برای پایهها و دروسی که خودشان با توجه به تفاوتهای موجود در مدارس احصا کردند، نسبت به برگزاری کلاس جبرانی تصمیمگیری و از زمان نوبت عصر یا پنجشنبهها استفاده کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران گفت: این کار به صورت آزمایشی در چند مدرسه از مناطق مختلف اجرا خواهد شد و نتایج حاصل در جلسه بعدی شورای آموزش و پرورش استان ارائه و آنجا برای تعمیم به تمام مدارس تصمیمگیری خواهد شد همچنین مدارس و مناطقی که پیش از این متقاضی برگزاری کلاس جبرانی بودند برای اجرای آزمایشی انتخاب شدهاند.
اجباری برای برگزاری کلاس جبرانی وجود ندارد
بهرامی متذکر شد: اجباری برای برگزاری کلاس جبرانی در روزهای پنجشنبه یا نوبت عصر مدارس وجود ندارد و این موضوع در اختیار شورای آموزشی مدارس است تا در صورت صلاحدید، رضایت خانوادهها و داشتن شرایط در مدرسه از این ظرفیت استفاده کنند.
وی در پاسخ به این پرسش که ممکن است معلمان بگویند ساعات خود را در فضای مجازی تکمیل کردهایم و حاضر به حضور در روزهای پنجشنبه یا نوبت عصر نباشند در این موارد، تکلیف اُفت تحصیلی دانشآموزان چیست، گفت: کلاس جبرانی به صورت فوق برنامه در مدارس اجرا خواهد شد و اجباری برای حضور معلمان و دانشآموزان در کلاسهای جبرانی نداریم، این موضوع به اختیار مدیر مدرسه است که با استفاده از ظرفیتهای موجود در مدرسه، مشارکت اولیا، اعتبارات دولتی و گروههای جهادی برای برگزاری کلاسهای جبرانی اقدام کند.