ورشو: در حالی که امانت گرفتن و پس ندادن کتاب‌ها به کتابخانه مشکلی متداول است، زن 39 ساله‌ای به جرم بازنگرداندن کتاب به کتابخانه، دستگیر شد.

پلیس جرم او را سرقت درجه پنجم تشخیص داده و او هم اکنون در انتظار رای دادگاه به سر می‌برد. کارمندان این کتابخانه به پلیس گفتند که این زن 10 ماه قبل کتاب را به امانت گرفته و متعهد شده است که آن را پس از یک هفته بازگرداند.

اما با وجود گذشت این مدت طولانی وی کتاب را بازنگردانده و به تماس‌های تلفنی کتابخانه پاسخ نداده است. به این ترتیب ماموران با حضور در محل زندگی این زن او را دستگیر کردند.

هرچند قیمت این کتاب 13 دلار است اما به احتمال زیاد امانت‌گیرنده آن باید چند صد دلار جریمه دیرکرد پرداخت کند.

گوساله سوزن‌دوزی شده

نیویورک: وجود یک سوزن در گوشت گوساله، موجب زخمی شدن یک زن شد. این زن برای تهیه غذای میهمانان خود از فروشگاه نزدیک خانه گوشت گوساله خرید  و آن را پخت.

اما ماجرا از آنجا آغاز شد که زمانی که میهمانان در حال صرف غذا بودند، صدای جیغ این زن توجهشان را جلب کرد و از آنجایی که او بیهوش شده بود،  اورژانس را خبر کردند. پزشکان پس از معاینه این زن دریافتند یک سوزن خیاطی گلوی او را خراشیده و به همین دلیل چند عمل جراحی روی سیستم گوارش این زن انجام دادند.

به گفته وکیل این زن، فروشگاهی که گوشت گوساله از آن خریداری شده باید پاسخگوی این مشکل باشد. در صورت اثبات جرم، صاحب این فروشگاه باید 11 هزار و 500 دلار غرامت به این زن بدهد.

البته هنوز مشخص نیست که چرا سوزن خیاطی در بسته گوشت جا مانده و این زن هم هنگام پختن گوشت متوجه آن نشده است.

سرقت در لباس بز

لاگوس: شیوه عجیب و غریب 2 دوست برای سرقت خودرو  به تیتر یک روزنامه‌ها در نیجریه تبدیل شده است. این جوانان برای سرقت یک خودروی گران قیمت لباس بز به تن کردند. اما پلیس توانست در مدت کوتاهی پس از این سرقت آنها را دستگیر کند.

از آنجاکه این سرقت در یک منطقه روستایی انجام شده که بز و گوسفند در حیاط خانه‌ها زندگی می‌کنند، سارقان خود را جای بز جا زده‌اند تا رد گم کنند. گفتنی است، روزنامه‌ها گزارش این سرقت را همراه با عکس سارقان در لباس بز چاپ کرده‌اند.

رئیس خشن

کالیفرنیا: سرکارگری که با کارگرانش به زد و خورد پرداخته بود، یکی از کارگران را روی سقف خودرو انداخت و  با سرعت زیادی اقدام به رانندگی در خیابان‌ها کرد. به هر حال این رئیس خشن باید به کارگرانش که از او شکایت کرده‌اند، غرامت بپردازد.

حلقه گمشده در کفش

فلوریدا: وسواس بیش از حد یک دختر جوان در انتخاب کفش به قیمت گم شدن حلقه گران‌قیمت او تمام شد. این جوان 25 ساله بیش از 50 جفت کفش را در یک فروشگاه امتحان کرد و سرانجام دست خالی به خانه بازگشت. اما هنگامی که به خانه بازگشت، متوجه شد حلقه گران‌قیمتی که از مادربزرگش به او به ارث رسیده بود، در دستش نیست.

او که به هیچ وجه گمان نمی‌کرد حلقه را در فروشگاه گم کرده باشد، از پیدا کردن آن صرف‌نظر کرد. اما چند روز بعد در حال عبور از روبه‌روی همان فروشگاه با آگهی پیدا شدن یک حلقه برخورد کرد. او داخل فروشگاه شد و با ارائه مشخصات حلقه‌اش، آن را پس گرفت.

یکی از کارمندان فروشگاه گفت که حین  فروش یک جفت کفش به مشتری این حلقه را در آن پیدا کرده است. به گفته وی، حلقه این زن در هنگام امتحان کردن کفش ها از دست او خارج شده و داخل کفش افتاده است.