همشهری آنلاین: دولت برای حمایت از صادرکنندگان، پرداخت جوایز صادراتى از محل فروش سهام شرکت فولادمبارکه را تا پایان سال ۸۸ تمدید و با هزینه باقی‌مانده اصل سود سهام سال ۸۶ نیز براى پرداخت این جوایز موافقت کرد.

پایگاه اطلاع‌رسانى دولت اعلام کرد: هیات وزیران به پیشنهاد وزارت بازرگانى و به استناد اصل ۱۳۸ قانون اساسى به وزارت بازرگانى اجازه داد باقی‌مانده اصل سود سهام سال ۸۶ شرکت فولادمبارکه (شرکت سهامى عام) را که در مجامع عمومى سالانه این شرکت تعیین‌ می‌شود، دریافت کرده و جهت پرداخت جوایز صادراتى هزینه کند.[مفاهیم: مجمع عمومی عادی سالانه]

همچنین دولت به وزیر بازرگانى اجازه داد به تصمیم‌گیرى در مورد تخصیص باقی‌مانده سهام فولاد مبارکه و سودهاى متعلقه به آن و مدیریت بر نحوه واگذارى و فروش این سهام اقدام کند.

با مصوبه دولت، مهلت مقرر در تصویب‌نامه ۵ فروردین ۸۷ در خصوص فروش ۳ هزار و ۷ میلیارد ریال از سهام شرکت فولاد مبارکه بابت پرداخت جوایز صادراتى به صادرکنندگان مطابق فهرستى که سازمان توسعه تجارت به سازمان خصوصی‌سازى ارائه می‌کند، از ۲۶ اسفند ۸۷ به ۲۶ اسفند ۸۸ افزایش یافت.

سازمان توسعه تجارت پس از فروش سهام تعیین شده از شرکت فولاد مبارکه، می‌تواند مبالغ حاصل را به صادرکنندگان نمونه پرداخت کند. این مصوبه را معاون اول رئیس‌جمهوری جهت اجرا ابلاغ کرده است.