فکر میکردید برای فیلمنامه جایزه بگیرید؟
نه. اصلا. سعی کردم فیلمی برای مردم بسازم تا آنها ببینند. جایزه اصلی من این است که مردم فیلم را دوست داشته باشند. از این هم که سیمرغ گرفتهام بسیار خوشحالم.
در باره روند نوشتن فیلمنامه برایمان بگویید. از کجا شروع شد و چقدر طول کشید؟
نوشتن فیلمنامه حدود یک سال طول کشید و وقتی تصویربرداری شروع شد، فیلمنامه کامل بود. البته نوشتن فیلمنامه در لحظه شروع نمیشود و از بخشی از تجربه زیستی انسان سرچشمه میگیرد. «در آغوش درخت» هم پیش از یک سال در ذهن من شروع شده بود. ولی نگارش سیناپس و دیالوگنویسی یک سال زمان برد.
جشنوارهای را که برگزار شد، چطور ارزیابی میکنید؟
جشنواره امسال به نظرم پنج شش کار خیلی خوب داشت و سه چهار کار متوسط و چندین کار ضعیف. البته در تمام دورهها این مسئله وجود دارد، ولی امسال به تبع مشکلاتی که در کشور وجود دارد، جشنواره ضعیفتر بود. هرچند در تمام دنیا سینما به دلیل آسیبی که در اکران دیده، در تولیدات ضعیف تر شده است.
نظرتان در باره داوری چیست؟
به نظر من خوب بود. هرچند بازی جواد قامتی در فیلم در آغوش درخت بازی باشکوهی بود که لایق دیده شدن بود، اما دیده نشد. فیلمهایی که جایزه گرفتند مثل متروپل، غریب و اتاقک گلی فیلمهای خوبی بودند. به همین دلیل به نظرم جوایز درست داده شد.
انتظار جایزه در چه بخشهایی را داشتید که به فیلم نرسید؟
بازیگری مرد، بازیگری زن، نقش مکمل مرد، فیلمبرداری و تدوین به نظرم لایق جایزه بودند. خانم اکبرزاده هم در لباس فوقالعاده بود. ولی به دلیل فضای مینیمال کار دیده نشد. اصولا طراحی لباس و صحنه معمولا به فیلمهایی داده میشود که تولید بزرگ دارند، ولی به نظرم کار این بچهها در فیلم ما هم بسیار خوب بود. با این همه از هیأت داوران بسیار ممنونم.
برای اکران چه برنامه ای دارید؟
در حال بررسی جشنوارههای جهانی هستیم تا فیلم را در آنها نمایش دهیم تا در دنیا دیده شود و بعد به مرحله اکران در ایران برسیم.
فیلم را برای کدام جشنوارهها میفرستید؟
هنوز قطعی نیست. باید با تهیهکننده صحبت کنیم و تصمیم بگیریم کدام جشنوارهها برای این فیلم مناسبند.
فیلم در اکران عمومی نسبت به نسخه ای که در جشنواره اکران شد، تغییر خواهد داشت؟
احساس میکنم جزییات فنی کوچکی هستند که باید ظرف سه چهار روز انجام شوند تا برای اکران عمومی آماده شود.