به گزارش همشهری آنلاین، رضا ناصری سرای با اشاره به انجام ۱۷ هزارو ۶۰۰ تماس شهروندان با سامانه ۱۳۷ پلاس در روز پنجشنبه در حوزه برفروبی گفت: روز پنحشنبه بالاترین میزان تماسهای شهروندان با سامانه در خصوص رفع مشکلات برفروبی در معابر اصلی و فرعی انجام شد که حدود ۱۷ هزار تماس به صورت مستقیم با سامانه و ۶۰۰ پیام نیز در شبکههای اجتماعی مربوط به سامانه ۱۳۷ پلاس انجام شد.
او با بیان اینکه این آمادگی در سامانه وجود داشت تا پیامهای شهروندان دریافت و برای رفع مشکلات به مسئولان انتقال داده شود، افزود: در روز پنجشنبه عمده مشکلات پیش آمده با بارش برف در معابر اصلی و بزرگراهی به دلیل ایجاد ترافیک و به موقع نرسیدن تجهیزات برف روبی به برخی از معابر و بزرگراههای اصلی شهر برای انجام برف روبی بود و به همین دلیل انجام عملیات برف روبی با تاخیر انجام شد.
رئیس سامانه ۱۳۷ پلاس ادامه داد: امروز با تدبیر مدیریت شهری و بسیج تمامی امکانات و تجهیزات حوزه برف روبی که باعث یک بازآرایی مجدد در نیروهای خدماتی و فضای سبز و عوامل برف روبی در مناطق برف گیر شهر تهران، تماس هایی که شهروندان در این زمینه با سامانه ارتباط مردمی ۱۳۷ پلاس انجام دادند، کم شده بود که نشان میدهد اوضاع عملکردی شهرداری در حوزه برف روبی از نگاه شهروندان رضایت بخش است.
تماس ۹ هزار و ۵۰۰ شهروند با ۱۳۷
او با اشاره به اینکه عمده درخواستهای شهروندان در تماسهای خود با سامانه ۱۳۷ پلاس انجام برفروبی در کوچهها و معابر فرعی بود، بیان کرد: تا ساعت ۱۳:۴۵ دقیقه امروز نزدیک به ۹هزار و ۵۰۰ تماس از سوی شهروندان با سامانه انجام شده است که توانستیم به ۸۰ درصد از این تماسها پاسخ بدهیم. عمده این درخواستها در زمینه برف روبی و توزیع بیشتر کیسههای شن و ماسه بوده است.
ناصری سرای یادآور شد: طبق بررسیهای دقیق برروی تماسهای شهروندان میتوان گفت عمده درخواستهای شهروندان انجام برف روبی در معابر فرعی و کوچه ها بوده است و این نشان میدهد که در بزرگراه ها و معابراصلی مشکلی وجود نداشته است.
او با بیان اینکه با توجه به اینکه اولویت اول شهرداری تهران در برف روبی رفع مشکلات معابر اصلی و بزرگراهی است، تاکید کرد: این در حالی است که در روزپنجشنبه بیشتر درخواستها در حوزه انسداد بزرگراهها و معابر اصلی شهر بوده است. ضمن اینکه بررسیها نشان از کاهش تماسها در روز یکشنبه در حوزه برفروبی نسبت به روز پنجشنبه دارد.
تماس برای کمک به بیخانمانها
رئیس سامانه ۱۳۷ پلاس درباره تماسهای شهروندان در حوزه حامی شهر و ساماندهی افراد بیخانمان در گرمخانهها و مراکز نگهداری این افراد در شهرداریها افزود: از ابتدای زمستان تا کنون در حوزه ساماندهی افراد بیخانمان تعداد تماسهای قابل ملاحظهای داشتهایم که نزدیک به ۳۰۰۰ تماس تا کنون در دی و بهمن سال جاری دراین حوزه بوده است و در مجموع باید گفت که تعداد تماسهای شهروندان دررابطه با ساماندهی افراد بیخانمان درروزهای برفی بیشتر میشود.