همشهری آنلاین: پلیس پاکستان 9 تن را که متهم به دست داشتن در یک سلسله بمب‌گذاری از جمله حمله سال گذشته به سفارت دانمارک در اسلام‌آباد هستند، بازداشت کرد.

خبرگزاری آلمان از اسلام‌آباد گزارش داد، محمد اقبال، رییس پلیس راولپندی (Rawalpindi) روز جمعه خبر بازداشت این افراد را اعلام کرد و گفت آنها اعتراف کرده‌اند دستکم در پنج حمله انتحاری که در پایتخت پاکستان و همچنین شهر راولپندی انجام گرفته، دست داشته‌اند.

آسوشیتدپرس پاکستان اعلام کرد دو تن از مظنونان در حمله پلیس به مخفیگاه آنان در دهوک لاخان، واقع در همسایگی راولپندی بازداشت شدند. این خبرگزاری به زمان انجام این عملیات اشاره‌ای نکرد.

اقبال گفت از این افرد حدود 100 کیلوگرم ماده منفجره و دستگاه مورد استفاده برای ساخت بمب کشف و ضبط شده است.

روز دوم ژوئن 2008 شش نفر بر اثر عملیات انتحاری با یک خودرو بمبگذاری شده در خارج از سفارت دانمارک کشته شدند.

این حمله کمتر از سه ماه پس از بمبگذاری در لونا کاپریس، یک رستوران مشهور و گران‌قیمت رخ داد که موجب شد یک امدادرسان ترک کشته شود و ده‌ها خارجی از جمله چهار مامور اف بی آی مجروح شوند.

بازداشت شدگان همچنین متهم به دخالت در عملیات انتحاری هستند که ستوان مشتاق بیگ، افسر ارشد پزشک ارتش را به قتل رساند. اتهام دست داشتن در بمبگذاری اتوبوس حامل افسران پزشکی ارتش نیز به آنها وارد شده است.

پلیس گفت معتقد است این بازداشت‌شدگان قصد داشتند به یک رژه نظامی که روز 23 مارس به مناسبت گرامیداشت روز ملی پاکستان برگزار می‌شود، حمله کنند.