همشهری آنلاین: شهردار تهران گفت: با همتی که در مجموعه مدیران، متخصصان و کارگران تونل توحید وجود دارد اطمینان دارم که عملیات احداث این تونل در زمان بندی تعیین شده به نتیجه نهایی خواهد رسید.

به گزارش سما، دکتر محمد باقر قالیباف در حاشیه بازدید از تونل توحید که پنج‌شنبه 10بهمن انجام شد با بیان این مطلب اظهار داشت: امروز برای اولین بار از جنوبی‌ترین تا شمالی‌ترین نقطه در مسیر تونل عبور کردیم و امروز برای من یکی از بهترین روزهای کار در شهرداری تهران بود.

وی با اشاره به این که دوسرتونل به هم رسیده است درمورد حدود 30 مترباقی‌مانده بیان داشت : مجموعه اقدام های این بخش به دلیل بحث‌های فنی و تقاطعی که با خط 2 مترو دارد در آخرین مرحله انجام می‌شود اما دیگر بخش‌های تونل به هم رسیده و کار در آنها در حال انجام است.

شهردار پایتخت درمورد نماد ورودی تونل توحید نیز خاطرنشان کرد: نماد ورودی شمالی و جنوبی تونل حتما به گونه‌ای طراحی خواهد شد که نشان زیبایی از فرهنگ اسلامی و ایرانی در آن هویدا باشد و همچنین نوع معماری آن نیز نمایانگر احداث تونل در دوران جمهوری اسلامی است.

قالیباف تونل توحید را از لحاظ معماری و زیبایی، زیباتر ازتونل رسالت دانست و گفت: این دومین کار است و اگر قرار باشد مانند تونل رسالت باشد حتما مردم از ما این موضوع را نمی‌پذیرند.

شهردارتهران ادامه داد: یکی اززیبایی‌های این تونل بدنه آن است. از زیبایی‌های دیگر آن این است که این دو تونل به صورت دوقلوبوده و این مساله حتما به زیبایی آن خواهد افزود.