همشهری آنلاین: مدیر عامل شرکت اتوبوسرانی تهران و حومه با بیان این که سری دوم اتوبوس‌های دوکابین خارجی به‌زودی وارد ناوگان حمل و نقل عمومی خواهند شد گفت: مجموعا 156 دستگاه اتوبوس دوکابین جدید به ناوگان اتوبوسرانی افزوده خواهد شد

به گزارش سما، مهندس بیژنی با بیان این مطلب اظهار کرد: در حال حاضر بخشی از این اتوبوس‌ها به تهران منتقل شده و بخش دیگر نیز در حال ترخیص از گمرک و حمل به تهران هستند.

وی خاطر نشان کرد:  براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در دهه فجر بخشی از این اتوبوس ها به بهره‌برداری رسمی خواهند رسید و اتوبوس‌های تک کابین از خط یک BRT خارج خواهند شد.

وی ادامه داد: سری دوم اتوبوس‌های دوکابین خارجی در خطوط یک و سه سامانه تندرو به کار گرفته خواهند شد که امیدواریم بتوانیم با استفاده از این اتوبوس‌ها خدمات‌رسانی مناسب‌تری به شهروندان ارائه دهیم.

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه تصریح کرد:  در حال حاضر روزانه بیش از 470 هزار نفر در نخستین خط تندروی اتوبوس‌رانی جابه جا می‌شوند که پیش‌بینی می‌شود با ورود این اتوبوس‌ها و ارتقاء کیفیت ناوگان،‌ شاهد کاهش ترافیک در این خط، افزایش سرعت، ایمنی، ‌رفاه و استقبال بیش از پیش شهروندان از حمل و نقل عمومی باشیم.

وی همچنین با اشاره به این که امیدواریم از سال آینده تولید این اتوبوس‌ها توسط سازندگان داخلی آغاز و به تولید انبوه داخلی برسد گفت: امیدواریم ساخت اتوبوس‌های مدرن در داخل کشور منجر به تغییر رویه  تولیدکنندگان داخلی و ساخت محصولات با کیفیت شود و در نتیجه بتوانیم همزمان با ارتقاء کمی ناوگان اتوبوسرانی، ارتقاء کیفی این ناوگان را هم محقق سازیم.