به گزارش همشهری آنلاین، زارعپور در گفت و گو با خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به حمایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از پلتفرم های داخلی تاکید کرد: «همه همت ما بر این اساس است که از پلتفرمهای داخلی حمایت کنیم تا به بهترین شکل ممکن و کیفیت بتوانند پاسخگوی نیازهای مردم باشند.»
او با بیان اینکه پلتفرم های داخلی حتی باید با پلتفرم های خارجی رقابت کنند، ادامه داد: «در حوزههای دیگر و طی سالهای اخیر به غیر از حوزه پیامرسانهای شبکههای اجتماعی، ما سکو و پلتفرمهای بومی خود را داریم و مردم در این بخش سکوهای خارجی را نمیشناسند و این نشان میدهد که ظرفیتهای خوبی در این بخش در داخل کشور وجود دارد.»
او با بیان اینکه پیامرسانهای داخلی اعم از روبیکا، بله، ایتا، سروش پلاس، روزانه پذیرای میلیونها نفر از مردم هستند، تاکید کرد: «این پلتفرمها آماده پذیرایی از همه مردم هستند لذا ما تمام زیرساختهای لازم را برای این پیام رسان ها فراهم کردهایم.»
زارعپور در ادامه افزود: «یکی دیگر از اقداماتی که در دست انجام است، به اصطلاح آماده سازی«اینترکانکشن» است. در قالب این رویه پیامرسانهای داخلی میتوانند بین خودشان پیام رد و بدل کنند. در قالب این رویه کاربر میتواند به پیام رسان مورد دلخواه خود اجازه دهد که از سایر پیامرسانها برایش پیام ارسال شود، بنابراین این مسئله در دست اقدام است و تا پایان سال انجام میشود.»
وزیر ارتباطات فناوری فناوری ارتباطات با اشاره به انتقال کسب و کارهای مردمی به پیامرسانهای داخلی تاکید کرد: «در حال حاضر بیش از ۶۰ درصد از مردم و کسب و کارهایشان به پیامرسانهای داخلی وارد شده اند و از این پیامرسانها استفاده میکنند.»
وی با اشاره به افزایش درآمد شرکت ملی پست برای جابجایی حجم مرسولات مردم به عنوان یک شاخص قابل اتکا در زمینه رونق کسب و کارها در پیام رسان های داخلی ادامه داد: «به واقع این شاخص نه تنها به حالت قبل برنگشته که افزایش پیدا کرده است.»
زارع پور با بیان اینکه ۷۰ درصد کسب و کارهای اینترنتی کالا محور هستند، بیان کرد: «عمده محصولات فروخته شده از طریق شرکت ملی پست ارسال میشود و این شاخص نشان میدهد که کسب و کارهای مردم در پیامرسانهای داخلی رونق داشته است.»