گروه‌ ورزشی: لیگ برتر کشتی آزاد ایران امروز در حالی هفته پایانی دور مقدماتی خود را پشت‌سر می‌گذارد که بسیاری از تیم های مدعی در خطر صعود نکردن به دور بعد هستند.

از جمع 11 تیم شرکت‌کننده در این دوره شرایط صعود دو تیم صدرنشین در دو گروه الف و ب مشخص شده و برای شناخت تیم‌های دوم نیز باید به انتظار دیدارهای امروز نشست. در گروه اول تیم پرستاره گراد صعود خود را حتمی کرده و دیدار این تیم با صدرای زیرآب در این شهر  دومین تیم راه یافته به مرحله نیمه‌نهایی را مشخص می‌کند.

انجام این مسابقه به گونه‌ای است که شکست صدرا در خانه شانس تیم نفت قهرمان دو دوره قبلی این پیکارها را افزایش می‌دهد. به همین دلیل از روزهای گذشته حرف و حدیث‌های فراوانی شنیده می‌شود.  احتمالا   تیم گراد که  از بابت صعود مشکلی ندارد در مسابقه امروز با صدرا در زیرآب به مهره‌های بزرگ خود استراحت می‌دهد و این مسئله اسباب پیروزی صدرا را آسان‌تر کرده و نفت- تیم قهرمان سال گذشته- نیز  حذف می‌شود.

اما مجید خدایی سرمربی گراد به شدت این مسئله را تکذیب کرده و چنین حرکتی را بسیار ناپسند قلمداد می‌کند. او می‌گوید: «ما استراتژی خاص خود را برای شرکت در این مسابقات داریم و همیشه تیم‌مان را براساس موقعیت حریفان به میدان می‌فرستیم.» وی افزود: «اگر تغییری در مهره چینی تیم خود داشته باشیم به این دلیل است که مشکلی از بابت صعود نداریم و می‌خواهیم که با توجه به فشردگی رقابت‌ها به تعدادی از نیروهای خود استراحت داده باشیم.

اگر چه خدایی به ترکیب تیمش برای مسابقه امروز اشاره نکرده است، اما گفته می‌شود که مهم‌ترین تغییر در ترکیب این تیم حضور سعید ابراهیمی به جای فردین معصومی در وزن
 120 کیلوگرم است. اگر این اتفاق روی دهد ابراهیمی باید حریف دیوید موسل بز روسی ‌شود، از این گروه یک مسابقه تشریفاتی هم در شهرستان بابل میان تیم‌های آزادگان بابل و سیمان دورود برگزار می‌شود که نتیجه آن هیچ تاثیری در سرنوشت تیم‌های صعود کننده ندارد.

در گروه دوم هم شرایط به گونه‌ای در آمده که صعود تیم گاز مازندران از هفته قبل مشخص شده و مسابقه امروز تیم‌های صنایع و معادن همدان با راه‌آهن خراسان سرنوشت دیگر تیم‌ راه یافته از این گروه را مشخص می‌کند. در‌حال حاضر وضعیت جدول به گونه‌ای است که راه‌آهنی‌ها حتی با قبول یک شکست ملایم هم صعودشان قطعی است، ولی اگر این تیم 6 بر یک یا 7 بر صفر شکست بخورد، آن‌وقت شانس صعود به تیم میزبان یعنی صنایع همدان برای حضور در جمع چهار تیم مرحله نیمه‌نهایی داده می‌شود.

راه‌آهنی‌ها حتی قصد استفاده از آلن دودایف روسی را هم داشتند که به دلیل لغو پرواز این کشتی‌گیر از قفقاز به مسکو، دودایف نتوانست به موقع وارد ایران شود. همدانی‌ها هم می‌خواستند از سومین کشتی‌گیر خارجی خود در این مرحله استفاده کنند که با واکنش به موقع مسئولان لیگ‌برتر از این کار منصرف شدند.این اتفاق درحالی رخ داده است که سرپرست تیم کشتی همدان گفته بود که پیش از این فدراسیون کشتی به ما اجازه داده بود برای آخرین مبارزه خود در مرحله پایانی لیگ یک کشتی‌گیر خارجی را جذب کنیم.

همدانی‌ها برای پیکار امروز با ترکیب سهراب آتالای، بیژن چنگیزی‌فر، پیمان محمدی، میثم مصطفی‌جوکار، احسان امینی، جعفر دلیری و سعید رضایی به میدان می‌آیند درحالی که ترکیب تیم راه‌آهن خراسان از این قرار است: مهرداد حدادی، علی خالق‌زاده، محمد نادری، جعفر قاسمی، اسماعیل نجاتیان، اباذر اسلامی و حمید سیفی.در گروه دوم امروز همچنین
گاز مازندران که صعودش به نیمه‌نهایی قطعی شده، دیداری آسان با عسگری محمدیان در ساری برگزار می‌کند. گازی‌ها به مهره‌های سرشناس خود برای حضور در این دیدار استراحت داده‌اند تا با خیال آسوده‌تری در نیمه‌نهایی حاضر شوند. در کلاردشت هم یک مسابقه برگزار می‌شود که طی آن نماینده این شهر میزبان نیروی زمینی ارتش می‌شود.