به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از آرنا ایوی، از این تعداد، ۱۹ خودرو مدلهای تمام برقی هستند که ۴ مورد بیشتر از برنامهریزی اولیه این شرکت در سال ۲۰۲۱ یعنی استراتژی نیسان آمبیشن ۲۰۳۰، خواهد بود.
اگرچه این شرکت هنوز هیچ اطلاعات رسمی در مورد خودروهای الکتریکی جدید به اشتراک نگذاشته، اما از قبل میدانیم که چه چیزی در راه است و بهعنوان نمونهدر جریان هستیم که نسل سوم «نیسان لیف» به بازار خواهد آمد. اگرچه این خودرو، هاچبک ۵ در نخواهد بود و باید گفت که لیف جدید در حال تبدیلشدن به یک کراس اوور است.
یک جانشین معنوی الکتریکی جدید برای نیسان میکرا نیز وجود دارد. این یکی ارتباط نزدیکی با رنو ۵ آینده دارد و این دو خودرو در اکثر قطعات مشترک خواهند بود. نسخههای برقی نیسان جوک و نیسان قشقایی نیز در راه هستند.
پس از موفقیت آشکار ایکس تریل جدید e-power، نیسان قصد دارد یک نسخه تمام الکتریکی از آن را بین سالهای ۲۰۲۵ تا ۲۰۲۷ عرضه کند. علاوه بر این، یک خودروی برقی شهری برای آفریقای جنوبی هم برنامهریزی شده است؛ احتمالاً بر اساس رنو ۴ برقی جدید و یک خودروی برقی کاملا جدید فقط چینی وجود دارد که در سال ۲۰۲۴ وارد بازار میشود.
نیسان ادعا میکند استراتژی جدید و بهروز شدهاش صرفاً پاسخی به نیازهای متغیر مشتریان خواهد بود. آنچه واقعاً در حال رخ دادن است نتیجه همکاری مجدد نیسان با رنو و درک این موضوع است که انتقال EV بسیار سریعتر از آنچه که این شرکت پیشبینی میکرد، اتفاق میافتد.
این شرکت قصد دارد خودروهای قدیمی را نیز کمتر بفروشد. نیسان انتظار دارد تا سال ۲۰۲۶ حداقل ۴۴ درصد از فروش جهانی آن از خودروهای برقی باشد. این رقم برای اروپا به طور قابل توجهی متفاوت است؛ جایی که شرکت انتظار دارد حداقل ۹۸ درصد از فروش آن تا سال ۲۰۲۶ از ترکیبی از EV، PHEV و EREV مانند جدیدترین X-Trail باشد.