به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از موتور۱، تاکنون سازندگانی که پلتفرمهای نرمافزاری و سختافزاری را از ابتدا تا انتها کنترل میکنند، بهترین تجربه سرگرمی اطلاعاتی را ارائه کردهاند. تسلا نمونه خوبی از این نوع ادغام عمودی در دنیای خودرو است؛ درست مانند اپل در دنیای فناوری. دوران برونسپاری سیستم اطلاعات سرگرمی گذشته است. در اینجا اکوسیستمها مهم هستند.
مرسدس بنز میخواهد با سیستمعامل جدید و جاهطلبانه خود با نام MB.OS، به این نوع یکپارچگی عمودی دست یابد. این پلتفرم «تراشه به ابر» بر چهار حوزه اصلی تمرکز دارد: اطلاعات سرگرمی، رانندگی خودکار، بدن و راحتی، و رانندگی و شارژ.
کل مجموعه فناوری جدید قرار است در ابتدای سال ۲۰۲۵ وارد خودروهای این شرکت شود، اما میتوان اولین دامنه MB.OS (سرگرمی اطلاعاتی) را در مرسدس E کلاس ۲۰۲۴ ملاحظه کرد.
MBUX در کلاس E ۲۰۲۴ از سختافزار بهروز بهره میبرد. سوپراسکرین جدید مانند هایپراسکرین است، اما تنها با دو نمایشگر (مرکز و سرنشین). این شامل پانل ابزار نیست که در یک سطل جداگانه قرار دارد. دوربین سلفی اختیاری در گنبد کوچکی نصب شده است که در مرکز بالای داشبورد قرار دارد. دریچههای هوا موتوری هستند، اما به صورت دستی نیز قابل تنظیم بوده و موقعیت آنها در پروفایل شما ذخیره میشود.
یک رایانه واحد و قدرتمندتر سوپراسکرین (Superscreen) را اجرا میکند. هدف از این کار این است که رابط را روانتر و پاسخگوتر کند؛ اگرچه هنوز اشکالاتی وجود دارد.
زاویه دید و روشنایی صفحه نمایش مسافر را میتوان بر اساس نگاه راننده تغییر داد تا از دیدن آنچه که مسافر در حال تماشای آن است جلوگیری شود. مرسدس این را کنترل نور دوگانه مینامد.
سیستم صوتی اختیاری Burmester 4D دارای ۱۷ بلندگو است و از Dolby Atmos پشتیبانی میکند. اتصال 5G اکنون استاندارد است و بسته سختافزاری بهروز شده را تکمیل میکند.