گروه حوادث: مردان جوان، در آخرین ساعات کاری، به بهانه خرید به مغازه‌های مختلف می‌رفتند و در فرصتی مناسب با تهدید چاقو دست به سرقت می‌زدند.

«فکر کردم مشتری هستند، 2 مرد جوان بودند، 30 یا 35 ساله، ساعت 11 شب وقتی قصد تعطیل کردن مغازه‌ام را داشتم، به بهانه خرید لباس وارد مغازه شدند، اما بعد از آنکه چند لباس را انتخاب کردند، ناگهان به من حمله ور شدند و تازه آن موقع بود که متوجه شدم آنها قصد سرقت دارند.»

این اظهارات صاحب بوتیکی است که مغازه‌اش توسط مردان سارق به سرقت رفته است. مرد مغازه دار ادامه داد: سارقان با بی‌رحمی، در حالی که چاقویی در دست داشتند تهدید کردند اگر بخواهم سر و صدا کنم، مرا به قتل می‌رسانند، آنها پس از آن با جمع‌آوری مقدار زیادی لباس و پوشاک، سوار خودروی ریوی سفید رنگ خود شده و به سرعت از آنجا دور شدند.

با گزارش ماجرا، تحقیقات پلیسی برای یافتن ردی از سارقان زیر نظر بازپرس شعبه سیزدهم دادسرای ناحیه 10 تهران آغاز شد.

کارآگاهان پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران در نخستین بررسی‌ها دریافتند از مدتی قبل سرقت‌های مشابهی با این شگرد درمناطق جنوبی تهران به‌وقوع پیوسته که مشخصات سارقان آنها شباهت زیادی با سارقان بوتیک داشته است.

در این مرحله از تحقیقات، کارآگاهان با چهره نگاری متهمان و بررسی آلبوم متهمان سابقه‌دار توانستند سرنخ‌هایی از یکی از متهمان به دست آورند و وی را در عملیاتی شبانه بازداشت کنند.

با دستگیری این مرد، ماموران با بازجویی وی توانستند اطلاعاتی از همدست وی به دست آورند و او را نیز دستگیر کنند.

با انتقال متهمان به پایگاه پنجم پلیس آگاهی، آنها در بازجویی‌ها با اعتراف به سرقت‌های خشن به ماموران گفتند: « برای اجرای نقشه سرقت‌، در آخرین ساعات کاری مغازه‌ها به سراغ آنها می‌رفتیم، بعد از آنکه اجناس زیادی را انتخاب می‌کردیم یک نفر از ما اجناس انتخاب شده را به صندوق عقب خودروی ریو که روشن و آماده حرکت بود، انتقال می‌داد و این در حالی بود که نفر دوم به بهانه چانه‌زنی و گرفتن تخفیف درمغازه می‌ماند و فروشنده را سرگرم می‌کرد و لحظاتی بعد وقتی فرصت برای فرار فراهم می‌شد، با سرعت به بیرون از مغازه می‌دوید و بعد از سوار شدن به‌خودرو، به سرعت آنجا را ترک می‌کردیم.»

سارقان جوان درباره دومین شیوه دیگر سرقت‌ها نیز ادامه دادند: در جریان بعضی از سرقت‌ها، وقتی احتمال می‌دادیم فروشنده قصد درگیری داشته باشد، با چاقو وی را تهدید می‌کردیم و سپس در فرصت پیش آمده به سرعت از آنجا دور می‌شدیم.

شناسایی کنید

سرهنگ عباسعلی محمدیان - رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ – روز گذشته با اعلام این خبر گفت:در جریان رسیدگی به این پرونده، کارآگاهان پلیس دریافتند سارقان جوان از یک سال قبل سرقت‌های خود را شروع کرده و در بیشتر سرقت‌ها به مغازه‌های سوپرمارکت، بوتیک‌ها و تعویض روغنی‌ها در محدوده کلانتری‌های 119 (مهرآباد)، 152 (خانی آباد) و 153 (شهرک ولیعصر) و محدوده مرکزی تهران دستبرد زده‌اند.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با بیان اینکه تاکنون 10 نفر از مالباختگان با مراجعه به پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ، متهمان را به‌عنوان سارقان مغازه‌های خود شناسایی کرده‌اند افزود: بازپرس پرونده با صدور دستور چاپ عکس بدون پوشش متهمان در روزنامه‌ها، از شهروندانی که توسط این افراد از مغازه‌های آنان سرقت شده دعوت کرد جهت پیگیری پرونده به پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ یا بازپرسی شعبه سیزدهم دادسرای ناحیه 10 تهران مراجعه کنند یا با شماره تلفن 51055138 تماس بگیرند.