تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۸۷ - ۰۵:۴۱

همشهری آنلاین: باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا به اشتباهاتش در مورد اعضای کابینه انتخابی‌اش اعتراف کرد.

به گزارش بی بی سی, باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا به اشتباهاتی که در مورد انتخاب اعضای کابینه‌اش انجام داده و پس از جنجال‌ بسیار به کناره‌گیری دو نفر از آنها انجامیده اعتراف کرد.

"تام داشل" قرار بود تا به عنوان وزیر بهداشت کابینه اوباما و خانم "نانسی کیلفر" به عنوان نماینده رئیس جمهور برای بودجه خارجی انتخاب شوند که سوالات و ابهامات در مورد نحوه پرداخت مالیات آن‌ها آغاز شد.

با وجود این شک و شبه‌ها و در نهایت اثبات آنان، این دو سیاستمدار از قبول سمت‌های خود کناره گرفتند و آقای اویاما به ناچار "مسئولیت کامل" این اتفاق را پذیرفت و عنوان کرد دیگر هرگز این اتفاق تکرار نخواهد شد.

آقای داشل سناتور سابق پس از آن‌که اعلام شد وی تا به حال دست کم مبلغ 130 هزار دلار مالیات را پرداخت نکرده از سمت خود در کابینه کناره گرفت و اوباما نیز ادعای کناره‌گیری وی را با "ناراحتی و تاسف" پذیرفت.

کناره‌گیری آقای داشل دقیقا چند ساعت پس از خانم نانسی کلیفر صورت گرفت که به خاطر پرداخت نکردن مالیات استعفا داده بود. خانم کلیفر در توضیح کناره‌گیری عنوان کرد که نمی‌خواهد یک مسئله شخصی برنامه‌های آقای اوباما را به تعویق بیندازد و افکار عمومی را متزلزل کند.