شهردار منطقه۱۱ تهران از ساماندهی دست فروشان در پیاده رو ضلع غربی بوستان دانشجو خبر داد .

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۱۱؛ سید محمد موسوی شهردار منطقه۱۱ تهران با اشاره به ساماندهی دست فروشان، گفت: در آستانه نوروز۱۴۰۲ به تعداد ۴۷ غرفه ویژه فروش محصولات صنایع دستی؛ مواد خوراکی و سوغات اقوام توسط پیمانکار شرکت ساماندهی مشاغل در ضلع شمالی بوستان دانشجو مستقر شد و متقاضیان فروش اقلام مذکور در این غرفه‌ها حضور یافتند.

او افزود: از محل درآمد اجاره این ۴۷ غرفه به منظور ساماندهی پیاده رو در محور خیابان حضرت ولیعصر عج و تسهیل تردد شهروندان و جلب رضایت مردم؛ به تعداد۵۰ غرفه ۹متری در ضلع غربی بوستان دانشجو برای ساماندهی بساط گستران و دستفروشان این محدوده در نظر گرفته شد.

او افزود: در هر غرفه ۹متری۲ الی۳ دست فروش مشغول هستند و این طرح در راستای طرح بهاران خدمت «بهارجان‌ها» اجرا شد.

موسوی تصریح کرد: از ۵ اسفند ماه ساماندهی آغاز شد و با توجه به افزایش تمایل به فروش و بساط گستری در این محدوده در شب‌های منتهی به پایان سال سعی کردیم با تعامل و در نظر گرفتن شان و رعایت اخلاق با اخذ مشخصات هویتی دست فروشان در این محدوده نسبت به ساماندهی و استقرار این افراد اقدام کنیم.

شهردار منطقه۱۱ تهران گفت: تمام غرفه ها به صورت رایگان در اختیار نفرات گذاشته شد و نسبت به سال‌های قبل شاهد نظم تردد بیشتری در این مسیر هستیم. فعلا اجرای طرح موقتی است و ویژه روزهای انتهایی سال است اما جای بررسی دارد و بعد از نوروز نیز برای ساماندهی برنامه ریزی خواهد شد .

در حال حاضر دست فروشان می‌توانند از ساعات ابتدایی صبح تا ۱۲ شب در غرفه‌ها به صورت رایگان فعالیت کنند.