همشهری آنلاین: مهران شریفی مدیر اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی اعلام کرد:

بانک‌ها مجاز شده‌اند بخشی از ظرفیت دستگاه‌های خود پرداز خود را به ایران چک‌های 50 و  ایران چک‌های100 هزار تومانی اختصاص دهند

 مهران شریفی در مصاحبه با خبرنگار اقتصادی واحد مرکزی خبر افزایش چند برابری ظرفیت خود پردازها را از مهم‌ترین آثار این اقدام دانست و گفت: اختصاص بخشی از ظرفیت مخزن خود پردازها به ایران چک موجب می‌شود امکان پول دهی خود پردازها افزایش یابد تا به ندرت شاهد خالی بودن خودپردازها باشیم.

وی افزود: همه ساله در روزهای تعطیل متوالی و به ویژه در روزهای پایانی سال مراجعه به خود پردازها زیاد می‌شود و با توجه به محدود بودن ظرفیت خود پردازها شهروندان را با مشکل مواجه می‌کند.

مدیر اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی با اشاره به گسترش شمار دستگاه‌های کارتخوان یا پایانه‌های فروش در مغازه‌ها، مراکز خرید، فروشگاه‌ها و مراکز درمانی از شهروندان خواست به جای استفاده از پول نقد یا چک پول هنگام خرید کالا یا خدمت از کارت بانک خود استفاده کنند.

شریفی با تاکید بر ضرورت آماده نگه داشتن خود پرداز بانک‌ها در همه ایام گفت: بانک‌هایی که نسبت به آماده نگه داشتن دستگاه‌های خود پرداز خود کم توجه باشند به نسبت تراکنش‌های نا موفق 500 تا 1500 ریال جریمه می‌شوند و منابع حاصل از آن صرف گسترش بانکداری الکترونیک می‌شود.