به گزارش همشهری آنلاین، مسعود درستی در آیین بیست و چهارمین سالگرد شرکت بهره برداری مترو اظهار کرد: مترو در سال ۷۷ در شهر تهران شروع به حرکت کرد و از آن زمان تاکنون ۲۴ سال است که به شهروندان تهرانی خدمت رسانی میشود.
وی ادامه داد: مترو تهران ۲۵۰ کیلومتر با ۱۴۴ ایستگاه دارد و تا پایان سال پنج ایستگاه دیگر به طول ۱۲ کیلومتر به خطوط مترو اضافه میشود.
مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران تصریح کرد: مترو تهران جزو شرکتهایی بود که به سمت دانش بنیان، خودکفایی و بومی سازی پیش رفت.
درستی اضافه کرد: در ۲۴ سال، بیش از ۱۰ میلیارد سفر ثبت شده و طی یک روز ۲ هزار و ۲۰۰ حرکت داریم و روزانه ۵۴ هزار کیلومتر طی میشود. این آمارها در حالیست که مرزهای آبی و خاکی ایران حدود ۹ هزار کیلومتر است و با طی این مسیر گویا روزانه شش بار کشور را دور میزنیم.
وی به تمهیدات مترو در پایان سال اشاره کرد و افزود: هر سال در اسفند روزهای سختی را به لحاظ ازدحام مسافران تجربه میکنیم؛ در اسفند استقبال مسافران افزایش چشمگیری مییابد و روزهای پنجشنبه و جمعه این ماه نیز تعداد مسافران افزایش بیشتری دارد.
مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران با اشاره به زیارت اهل قبور در پایان سال اظهار کرد: هر سال مترو برای پنجشنبه و جمعه آخر سال تمهیدات خاصی را درنظر میگیرد و امسال نیز تلاش میکنیم در قسمت جنوبی خط یک تمهیداتی را بیندیشیم تا با توان حداکثری ناوگان اجازه ازدحام در سکو و ایستگاهها را ندهیم.
درستی درباره تمهیدات مترو برای تحویل سال نیز اضافه کرد: برای سال تحویل نیز در حال برنامه ریزی هستیم و در آن شب در برخی ایستگاهها و مسیرها تمهیدات خاصی خواهیم داشت.
سرفاصله قطار ۴ دقیقه است
مدیرعامل شرکت بهرهبرداری مترو تهران درباره سرفاصله حرکت قطارها اظهار کرد: اکنون سرفاصله حرکت قطارها در خطوط اصلی چهار دقیقه است و امکان کاهش سرفاصله به صورت مداوم و همیشگی را نداریم.
وی افزود: میتوانیم در ساعات پیک و در یک بازه زمانی محدود با اضافه کردن حرکتهای فوقالعاده، مسافران را پوشش داده و اجازه ازدحام ندهیم.
مدیرعامل شرکت بهرهبرداری مترو تهران درباره حضور دستفروشان و بساط گستران در مترو گفت: تلاش کردیم که در اسفند که ازدحام مسافران زیاد است بساط گستری را جمع کنیم و به حداقل ممکن برسانیم.
به گفته وی، ایستگاه ۱۵ خرداد یکی از پر ازدحامترین ایستگاههای مترو به خصوص روزهای پایانی سال است که تلاش شده با حذف قسمتهای اداری، سالن بلیت گسترش یابد.
درستی ادامه داد: در مترو واگن مختص آقایان نداریم بلکه واگن اول و آخر مترو مخصوص بانوان است و برای عدم ورود آقایان به واگن بانوان نیازمند همراهی آقایان هستیم.
وی ادامهداد: سایر واگنها برای عموم است نه اینکه واگنهای میانی برای آقایان باشد؛ بلکه برای همه مردم است.
درستی درباره تمهیدات این شرکت برای ماه رمضان نیز اظهار کرد: شاید برای شبهای خاص برنامه ریزی برای افزایش ساعت کار مترو داشته باشیم اما بعید است که ۳۰ شب به صورت ۲۴ ساعته فعال باشیم.